Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av brinke
Hej på er.

Jag undrar om det är någon som har fått tag i ett extrakort
med samma nr på som mobilen, så man slipper byta mellan bil & mobil,
Jag har mitt kort i bagaget under innre luckan så det är lite bökigt.

Om ni förstår vad jag menar samma tel nr på två kort,
Jag ringde Comviq och han sa att det inte går.

Eller nåt bra tips att få det att funka..
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ringde själv comviq när jag hade införskaffat min förra bil & de sade samma sak (att de inte hade den tjänsten). Har för mig att det finns någon operatör (kommer inte ihåg vilken) som ska ha tjänsten.

Hur som haver, jag spolade idén eftersom jag inte använder kontantkort pga att om jag hade fått (vilket jag fick) inbrott i bilen så ville jag inte riskera att tjackpundarPelle skulle ringa upp en j-a räkning.

Men, om man kör med kontantkort & inte hittar någon svensk operatör som tillhandahåller dublettkort så är ett alternativ att få det gjort utomlands (speciellt Asien !) antingen då man själv åker på semester eller skicka med kortet då kompisen/kollegan åker.
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Telenor har dubbla kort med samma nummer.Kostar om jag inte minns fel 200:- extra i engångavgift.Då kan man hela tiden ringa ut med båda korten men inkommande samtal går endast till valt kort.Det kortet som inte är aktift,ej tar emot samtalen rings med dolt nummer.
Man skickar ett sms eller ringer när man vill ändra vilken telefon som ska vara aktiv och ta emot samtalen.

Telia har också tjänsten med dubbla kort,då betalar man någo summa varje månad.Den stora skillnaden är att på telias kort är att där rings först kort 1 upp och nlir det inget svar så kopplar den vidare till kort 2.

Kör själv med telenor och är nöjd med deras kort.Alltid bra med ett extra kort i bilen när man glömmer telefonen någonstans :oops:

//Pera
Användarvisningsbild
av brinke
Jag får tacka för svaren.

Tycker att det inte borde vara så svårt för tele op att göra ett kort till
men jag vet inte.. man får försöka att tjata lite så kanske dom fixar ett.

Man får väl ett nytt om ens eget går sönder och då får man väl samma nr
eller? jag har för mig det i allafall.

Kanske skulle prova att få ett nytt och säga att det gamla har gått sönder.
av Frigge
Det finns 3 lösningar:

Telenor:

Har Tvillingkort, bara 1 kan vara aktivt för att ta emot samtal. Det andra går att ringa ut ifrån men med dolt nr.
Telenors funktion är den absolut bästa lösningen då dom inte debiterar mer än kortet du köper första gången.

Telia:

En annan form av tvillingkort som kostar per månad. Ett av korten är huvudkort, när man stänger av telefonen med huvudkortet kopplas samtalen till det andra kortet men vid samtal ut från det andra kortet syns ett annat nr om man inte döljer det.
Sms vidarekopplas EJ

Comviq:

Har inte tjänsten överhuvudtaget. Däremot kan du köpa ett kontantkort som du själv kopplar ditt nr till vid behov. Vidarekoppling inom Comviq är gratis. Ganska enkelt att lägga in vidarekopplingen som en kontakt eller en vidarekopplad profil som man snabbt kan aktivera vid behov. Nr på kontantkortet döljer man så slipper folk tro att man bytt nr.
SMS vidarekopplas EJ
Användarvisningsbild
av brinke
Frigge skrev:Det finns 3 lösningar:

Telenor:

Har Tvillingkort, bara 1 kan vara aktivt för att ta emot samtal. Det andra går att ringa ut ifrån men med dolt nr.
Telenors funktion är den absolut bästa lösningen då dom inte debiterar mer än kortet du köper första gången.

Telia:

En annan form av tvillingkort som kostar per månad. Ett av korten är huvudkort, när man stänger av telefonen med huvudkortet kopplas samtalen till det andra kortet men vid samtal ut från det andra kortet syns ett annat nr om man inte döljer det.
Sms vidarekopplas EJ

Comviq:

Har inte tjänsten överhuvudtaget. Däremot kan du köpa ett kontantkort som du själv kopplar ditt nr till vid behov. Vidarekoppling inom Comviq är gratis. Ganska enkelt att lägga in vidarekopplingen som en kontakt eller en vidarekopplad profil som man snabbt kan aktivera vid behov. Nr på kontantkortet döljer man så slipper folk tro att man bytt nr.
SMS vidarekopplas EJ
Det var ju en bra lösning jag får köra på den tills comviq får fram en liknande tjänst.

Tack.

Styrpinnen passar i ett hål i stålf&au[…]

Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]

Då är vi på samma spår. Had[…]