Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av frezon
Hej,

Har precis införskaffat en S80 -00 bättre beggad. Mycket trevlig vagn, men saknar lite pulver i stereon. Tidigare bilar har jag alltid haft DIN-uttag och kunnat välja och vraka, men med Volvon vill jag inte mista rattfjärren till originalstereon (HU-601). Det sitter ett High Performance system monterat med en PA200 under framstolen.

Planen var att behålla originalstereon och byta till ett PA300. Högtalarna funderar jag på att byta till ett par DLS R6A framtill och använda någon billigar DLS-koax till bakdörrarna. I hatthyllan vet jag inte riktigt vad jag skall göra. Antingen blir det ett par DLS koaxialer där också, eller så använder jag ett par 8" basar från framdörrarna på C70 (ni vet Dynaudio) och limmar på en spole för filtrering. Vad jag förstått sitter batteriet bak, så det skall väl inte vara något problem med att inkludera en baslåda i framtiden. Och omm man kör på den högnivå som ändå finns till hatthyllan slipper man i princip kabeldragningen helt.

Lite frågor:
Någon som kört ett DLS-system i S80 och kan ge lite feedback? Låter det bättre, mer pulver?

Vad tror ni om C70-basarna i hatthyllan?

Vad är det för artikelnummer på ett PA300? Har hittat slutsteg på bildelsbasen med artikelnummer: 9472301 , hur vet man om det är ett PA300 eller 200?

Finns det någon tillverkare av bilstereo som tillverkar en modell som kan styras från Volvos egen rattfjärr, eller får man tillverka sitt eget översättningsinterface?

Tacksam för svar
/Frezon
Användarvisningsbild
av Loner
Kan inte svara på nått förrutom frågan om 9472301, som är ett PA200

/L
av frezon
Men vad har då ett PA300 för nummer? Har inte hittat något nummer jag kunnat söka på bildelsbasen med.

/Frezon
av Daddan
Jag har kört DLS 6" framsystem, tvåvägs med mellanregister och diskanter med delningsfilter, fast i en Mazda. Luras INTE av att det bara står typ 70W eller liknande för de spelar riktigt bra. Jag tycker de var över förväntan tillsammans med inbyggda Pioneer-stereons 35WX4. Det du föreslår med PA300 borde spela fint. 8" passar inte fram, du måste byta dörrsidor till några från Premium-nivån.
Användarvisningsbild
av Loner
frezon skrev:Men vad har då ett PA300 för nummer? Har inte hittat något nummer jag kunnat söka på bildelsbasen med.

/Frezon
Från tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=16854

PA200 heter: 8673135 eller 8103166
PA300 heter: 8666630 eller 8103165

/L
av frezon
Men som sagt; Jag hittade ju numret: 9472301 som ju är ett PA200 enligt tidigare svar. Men det numret ser jag inte här.

/Frezon
Användarvisningsbild
av Loner
frezon skrev:Men som sagt; Jag hittade ju numret: 9472301 som ju är ett PA200 enligt tidigare svar. Men det numret ser jag inte här.

/Frezon
Nä det stämmer, dessa steg verkar ha massa olika nummer, jag harinte tillgång just nu att kolla up exakt vad ditt 94xxx är för nått, men det finns ju steg inkl monteringsprylar och sen nakna steg utan fästvinkalr och allt, och då skiljer sig numren.

/L
av frezon
Aha, det kan ju förklara saken, men det är ju märkligt att det står på själva enheten då. Jag är i.a.f. ute efter ett PA300, så om någon har ett liggande eller ville tipsa om var jag kan hitta ett är jag tacksam.

Bildelsbasen verkar inte ha något under de artikelnummren ovan i.a.f.

/Frezon
Fel generator V70??

Det som händer är att laddlampan lyser o[…]

Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Lämna på verkstad finns inte på k[…]

Då är vi överens. Faserna byter in[…]