Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Alden
Hej!

Är ny som medlem här men har många gånger varit inne för att hitta diverse info och lösningar.

Till saken:
Som tråden antyder undrar jag om det går att bygla utgångarna på en HU-603a som jag har i min S60 -01.
Jag tänkte koppla in mitt PA-300 originalsteg idag för att komplettera min baslåda med lite mer kraft och på sikt nua högtalare. Har också planer på att montera ett 6'5" element i center på instrumentbrädan som mid-sub alternativt coax.

Frågan lyder: Kan jag bygla FR och FL på sterion så att jag slipper ett nytt steg till denna? Radion har ju en outnyttjad förstärkare när slutsteget är på plats. Är detta möjligt eller är det någon skum internbygling i radions kretskort?

Tacksam för svar och råd!
Användarvisningsbild
av wissel
Lägg gärna tråden i kategorin Bilstereo, DVD osv, där diskuterar man detta....
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag tror du fortfarande kan använda HU:s förstärkare, men du kan ju inte koppla två kanaler till en högtalare? Och väljer du en kanal blir ju ljudbilden skev. Du vill ju ha höger ljud från höger och vänster från vänster så att säga...
Användarvisningsbild
av johnnype
och det är ju där vi kommer till hans fråga!

Om vi förutsätter att ljud går ut i HU-603'an ordinarie högtalarutgångar när externt slutsteg används. Kan man då brygga Vänster+Höger för att få en kanal med det sammansatta ljudet?

Jag tror inte att HU-stereon kommer att gilla läget, men den som prövar får se. Har aldrig sett någon specifikation på vad som sitter i stereons slutsteg, förutom 4*25W at 10% distortion (THD)
av volvo244gle
HU-603 använder två stycken LA4708N för att ge fyra ljudkanaler ut.
Datablad på kretsen finns här: http://www.alldatasheet.com/datasheet-p ... 4708N.html

Offtopic: Modifierade en gammal originalstereo till 240 med just en sådan krets. Bandaren i fråga har hela förstärkeriet i en separat låda på baksidan så det hela var en relativt simpel operation, men wow! :D
Blev ett ganska så rejält lyft för ljudet jämfört med den brusande originalförstärkarens 2x6 W om vi säger så.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]