NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det bör väl fungera? Vissa faceliftar ju sina äldre bilar och såvitt jag vet så passar framlyktorna men om det är Xenon så behövs nya kablar osv.
Vänta här nu, S40 T4 måste ju vara en
Bild
och då passar ingenting. Eller menas T5?
Ja jag funderade lite kring det också, min första tanke var en S40 av den modellen och inte en S40N men sedan blev jag osäker på vilka motoralternativ som fanns.

S40 '04 med S40N '10+ lyktor = nej.
S40N '04 med S40N '10+ lyktor = ja, med största sannolikhet.
Gäller att vara tydlig! ;) Skiftet mellan modellerna kom där vid 2004 därav förvirringen, och motorn förstås.
Om du har xenon standard så ska det inte vara några problem, det jag tänkte på var folk som faceliftat sina bilar och då passat på att byta ut halogenlyktorna mot xenonlyktor varpå en viss kabeljustering har behövts.

Men jag skulle nog ändå passa på att ringa till Volvo och se ifall kontaktstyckena är identiska.
Det är inte säkert att det passar rakt av dock. Volvo bytte leverantör av strålkastarna vid faceliften.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
GT-mannen: Det är så alltså? På V50 är det ju bara att byta och se glad ut. Inget skärmbyte, inget frontbyte.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)