NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gingpa
Någon som vet hur man tar bort skyddsnätet på en V50 2011? Insynsskyddet för bagageutrymmet är bara att lyfta bort. Men skyddsnätskasetten verkar sitta fast. Går den att ta bort över huvud taget?
Användarvisningsbild
av Zanders
gingpa skrev:Någon som vet hur man tar bort skyddsnätet på en V50 2011? Insynsskyddet för bagageutrymmet är bara att lyfta bort. Men skyddsnätskasetten verkar sitta fast. Går den att ta bort över huvud taget?
fäll sätet och banka åt sidan. man "skjuter" på det från sidan. kommer inte ihåg åt vilket håll men det märker du ganska fort
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tog bort det för några veckor sen själv. Kunde verkligen inte förstå hur skiten satt fast så jag började skruva loss kortsidorna på den för att förhoppningsvis komma åt någon skruv däri som då lossade det hela. Bankade lite och upptäckte att den rubbades åt sidan. Bankade lite till och vips så var den loss. Allt jag lossat på tidigare var helt i onödan, det var verkligen inte svårare än så, bara det att den satt ganska hårt.

You live and you learn. :D
av gingpa
grillchips skrev:Jag tog bort det för några veckor sen själv. Kunde verkligen inte förstå hur skiten satt fast så jag började skruva loss kortsidorna på den för att förhoppningsvis komma åt någon skruv däri som då lossade det hela. Bankade lite och upptäckte att den rubbades åt sidan. Bankade lite till och vips så var den loss. Allt jag lossat på tidigare var helt i onödan, det var verkligen inte svårare än så, bara det att den satt ganska hårt.

You live and you learn. :D
Bankade du ut den från vänster eller från höger (bakifrån sett)?
Användarvisningsbild
av grillchips
gingpa: Om jag inte minns helt fel så bankade jag på den från vänstersidan (sätet bakom ratten dvs) och tog ut den på högersidan. Men kikar man noga när sätet är nedfällt och tittar på fästpunkterna för skyddsnätet så ser man åt vilket håll den ska skjutas åt, det går bara åt ett håll.
av euroman
För mig var det tvärs om jag visste inte hur man monterade det :D

man skall iallafall fälla ryggstödet sedan skjuva på den i fästen på ryggstödet sedan fälla upp det och montera i taket, Allternativt tvärsom när man ska ha av det :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Det ska inte vara lätt! ;)

Kikade lite extra idag, det skjuts ut på förarsidan av bilen, precis som kvillebäck sade.
av Kluster
Vadå, framgår inte detta i instruktionsboken? :shock: :roll:
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)