NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick3n
vet inte om detta är rätt ställe att posta, men hittade inge bättre..

Jag har iaf en volvo 30 med motorvärmare calix. dock inte uttag i kupen, men jag vill sätta in ett i kupen med..

räcker det att sätta en splitt på det nu varande och sedan dra in en kabel i bilen ?

jag tycker de borde räcka, men jag kikar mer er någon som kan innan jag gör något,
av Rådlös
Är det Volvo original? (Tillverkat av någon annan men sålt som Volvo) Då finns det färdiga satser med monteringanvisningar och allt. Kolla med en Volvobutik.
Användarvisningsbild
av Perc
"Volvo Original" är Calix.

Kom ihåg att du inte får sätta förgreningen direkt på blockvärmarelementet. Du måste sätta en kort sladd mellan och fästa förgreningen någon annanstans. Det blir för tungt att ha all den vikten vilandes på elementet.

Och att fästa motorvärmarkablar mot vattenslangar el dyl är strängt förbjudet eftersom pansarkabeln äter hål på gummit. Samma gäller AC-rör.
av kick3n
Perc skrev:"Volvo Original" är Calix.

Kom ihåg att du inte får sätta förgreningen direkt på blockvärmarelementet. Du måste sätta en kort sladd mellan och fästa förgreningen någon annanstans. Det blir för tungt att ha all den vikten vilandes på elementet.

Och att fästa motorvärmarkablar mot vattenslangar el dyl är strängt förbjudet eftersom pansarkabeln äter hål på gummit. Samma gäller AC-rör.
Som det är nu sitter det så är det 2 sladdar, man kan dela dom på mitten.. väldigt bra läge.. mitt uppe vid motorn. där tänkte jag sätta förgreningen så det blir en sladd imellan..

bra att du skriver att den käkar hål på gummit. för de hade jag ingen aning alls om..
tack så mycket för hjälpen..-
av Rådlös
Volvos monteringsanvisningar finns på Volvocars, eller någon annan av deras sidor. Gå in där och kolla hur dom har tänkt sig även om du inte tänker köpa delarna av dom. Glöm inte att detta är 230 volt nätspänning. Regler och anvisningar för detta är inte tillkomna på pin kiv eller av en slump.
http://www.volvocars.com/se/Pages/default.aspx Sök vidare där, troligen på Tekniska Upplysningar eller något liknande.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)