NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
Kompisen har precis köpt sig en C30 -11.
Har kopplat in luren med bluetooth.
Ska man inte kunna köra spotify till stereon då?
Ringer telefonen så kommer det ljudet i stereon så alkt borde vara rätt kopplat.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det ska finnas lite trådar om detta vet ja. Så om du söker bör du finna. Var det inte nåt med att det inte fanns stöd för musikstreaming men prat går bra, nåt om olika frekvenser/system what not.
av Hertsh
På min XC70 MY12 kommer inte ljudet automatiskt vid Spotify. Jag måste göra två saker
1) välja media via radion och vara säker att källan till media är Bluetooth och inte AUX
2) på min iphone dubbelklicka på hemknappen för att få upp alla öppna program. Svepa med fingret så att menyn två steg åt vänster kommer upp. Klicka på knappen för AirStream och välja min Volvo som mottagare av ljud.

Efter detta kommer Spotify i högtalarna och låt etc i menyn. Rattknapparna fungerar nu för att styra låtval inom den spellista jag öppnat.
av KoolaVippen
Mig veterligen har Volvo ändrat mjukvara i stereo/blåtandsenheten på C30/S40/V50 inför MY12 till att även klara av att streama ljud (A2DP). Detta läge väljs via mode-knappen, BT-Audio heter det... finns inte detta val när man trycker på mode-knappen kan enheten inte strema musik typ Spotify utan fungerar endast som handsfree.
Senast redigerad av 1 KoolaVippen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Zanders
malajo skrev:Ok, så om man har en 11 som kompisen så får man köra kabel via aux då alltså.
Ja, hårdvaran finns inte i MY11. Jag köpte en GROM för att få både AUX, BT och USB men jag hade varken AUX eller BT i min innan.
Användarvisningsbild
av grillchips
Rätt märkligt ändå, det är ju en ytterst gammal funktion som iallafall jag tycker borde vara standard sen många år.
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]