NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sead
Är det någon av er som har problem med kondens vatten som istället att droppa under bilen, samlas inne i kupeen? Jag brukar ´´slanga ut´´ ca: 3 liter per gång. Den samlas på golvet bakom passagerar sättet. Nu är hela matan blöt och svortorkad. På Bilia vill de ha 3000:- för att torka den.
P.S. Jag har 9 månader kvar på Happy Deal garanti som gäller inte för den typ av skada, enligt Bilia. :evil: :evil: :?: :?: :!:
S40 N T5 ´04
av Frigge
Du måste kolla dräneringsslangarna o anslutningarna till värmepaketet.
Ev är det stopp i dom o då rinner det över.
Lite märkligt dock att garantin inte innefattar det men men....

/Fredrik
Användarvisningsbild
av mane
"Gammalt" känt problem på framför allt -04 modellen.
Konstigt, för jag trodde nästan att det var åtgärdat på de gamla bilarna?

Men verkstaden borde åtminstone veta precis vad de skall göra, om det nu kan vara till någon tröst.....
Annnars är det väl "bara" att åka till försäljaren och "kräva" att de tar det på garantin - vilket kanske är lättare sagt än gjort.
Användarvisningsbild
av CarMan
Sead skrev:Är det någon av er som har problem med kondens vatten som istället att droppa under bilen, samlas inne i kupeen? Jag brukar ´´slanga ut´´ ca: 3 liter per gång. Den samlas på golvet bakom passagerar sättet. Nu är hela matan blöt och svortorkad. På Bilia vill de ha 3000:- för att torka den.
P.S. Jag har 9 månader kvar på Happy Deal garanti som gäller inte för den typ av skada, enligt Bilia. :evil: :evil: :?: :?: :!:
S40 N T5 ´04
du har kkl i 2 eller 3 år beroende på när bilen är utagen, på fabrikations fel. så har du inte själv kopplat nåt bakom vid värmapaketet eller o nån annan icke aktoriserad verksta utfört nått arbete i detta område så bör du få det gratis.
Användarvisningsbild
av Sead
Hej och tack för alla svar! Efter många tel. samtal med försäkringar och gubbar på Bilia,löste det sig. De kommer att byta matta, och fixa nogra små fel- vatten i sidoblinkers, fel med bältevarnare, elhiss ...
Övrigt funkar bra- än så länge.
av kobben
Hej!

Vad har ni för erfarenheter av vattenläckage i Volvo V50?
Jag har en V50 T5 -04 som varit på verkstad två ggr för att få vattenläckage åtgärdat. Det var när bilen var nästan ny.

Nu i veckan lyfter jag på luckan i bagageutrymmet så att reservhjulet blev synligt. Hela baljan var fylld av vatten, många liter.

Jag har hört mig för hos Volvo på bakvägar innan jag ringer deras verkstadschef och enligt en volvoanställd är det ingen vanligt fel på min typ av bil.

Vet du om det finns några servicebullentiner eller rekommendationer från Volvo?

Mvh
Daniel

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]

Det är en del på forumet som kör V[…]