NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjarneJ
Ska ha isär bränslesystemet på en V50 D 2.0 motor och behöver en vakuumpump till luftningen av systemmet /få fram bränsle till filtret.
Finns det någon som ha ett tips om var det går att köpa en vakuumpump som går att använda? Tänkte att det kanske går att ta tex en sprayflaska av typ "mr muscle" rengöring. men ett ev. luftverktyg eller anpasat handverktyg skulle vara bättre.
av xxargs
finns väl verktyg för broms/kylare/bränsle på biltema där man med handpump skapa vakum om jag inte mins helt fel.

ja, typ 151392 för 699:-
av BjarneJ
Köpte en vakuumpump på Biltema och den fungerade perfekt. Nackdelen var/är att den inte levereras med backventil så det blev att klämma ihop slangen med en liten svetstång så inte bränslet skulle löpa bakåt med en gång. Detta krävde att jag ersatte en mindre bit av plastslangen med en gummislang då den transparante plastslangen var hård som en sten och hade spruckit om jag hade klämt ihop denna. Hade naturligtvis inte då plastslang hemma men däremot massor av bränslelang i olika storleker.
Ska försöka att hitta en backventil i lämplig storlek som jag kan montera imellan så det kommer att fungera perfekt nästa gång.
Biltemas pump verkar hålla ganska hög kvalitet och jag kan rekommendera denna.
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]