NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vainyards
Har som sagt en -08as V50 2.0D, med AUX ingång. Det som är konstigt är att när jag pluggar in 3.5mm kabeln mellan uttag och spelare/telefon, hörs det bara från högersida utan bas, mest bara diskant.

Lekte runt lite idag och upptäckte att med min 160gb ipod classic, som har backstycke i metall och om jag hade fingret på jordningen i 12 uttaget funkade AUX porten perfekt?!!!

Detta leder mig till lite funderingar kring vad det kan vara som skapar detta problem? Har kollat AUX kontakten och det är tre kablar som sitter i kontaktstycket, finns plats för 4? Samt då om någon varit med om liknande? Inte testat olika kablar, men tycker en kabel för 14:-(personalrabatt) borde göra jobbet ;)

Enda som kommer till mig är såklart någon form av dålig jordning på 3.5mm uttaget?
Användarvisningsbild
av grillchips
Min erfarenhet av 3.5mm-kontakter genom åren, inte nödvändigtvis i bilar visserligen, är att de generellt börjar glappa efter ett tag. Speciellt då sladden sätts i och tas ur med jämna mellanrum. Därför har jag alltid sladden ikopplad i bilen och skulle något börja glappa så är det det inkopplade i andra änden.

Vad händer om du "juckar" på kontakten?
av Vainyards
grillchips skrev:Min erfarenhet av 3.5mm-kontakter genom åren, inte nödvändigtvis i bilar visserligen, är att de generellt börjar glappa efter ett tag. Speciellt då sladden sätts i och tas ur med jämna mellanrum. Därför har jag alltid sladden ikopplad i bilen och skulle något börja glappa så är det det inkopplade i andra änden.

Vad händer om du "juckar" på kontakten?