NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frohm
Skulle vilja veta vad man har för turbotryck i bilen mest för skojs skull. bilen jag har är en c30 t5 -08 med polestaroptimering och jag har spanat på en sådan Bluetooth OBD2 att koppla in och avläsa i min mobil. Man verkar ju kunna läsa av en massa olika parametrar men kan man se turbotryck? hittar ingen info ang det. Original verkar folk ha runt 0,6-07 bar i en t5 så e lite nyfiken på hur mycket trycket ställts upp. sedan om någon har en bil med frogram från bsr eller autotech hade det ju vart skoj se om det är någon skillnad..

mvh Christer
av Daek82
Jag hade samma tanke med obd2 läsare och se laddtryck men tyvärr funkar det inte enligt "dom som kan" för att det inte finns nån givare på vakiumslangen så ända sättet att mäta laddtryck är med trör på vakiumslangen och en hederlig analog turbomätare. Dock finns det ju psi mätare i tex tourque men funkar ju tyvärr inte.. köp en biltema laddtrycksmätare så vet du sen =D Org laddar iaf v50 t5an 0,6-0,7 vet ej på c30 borde vara samma.. med bsr har jag för mig dom laddar 0,9-1,0... hoppas du blev lite klokare =D
av Frohm
ok tackar då är det ingen ide köpa en obd2 avläsare då jag inte kan se det jag var intresserad av. Sparade jag dem slantarna :)..

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]