NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magohl
Är på jakt efter en begagnad V50 T5.

Någon som vet om det är praktiskt och ekonomiskt möjligt att skifta ut inredningsalternativet 'träpanel' mot t.ex. 'aluminum' i efterhand? Gissar att det endast avser mittkonsolen samt delen på dörrsidorna eller är det fler delar?

/Magnus
av dali
Ska inte vara något problem, det går att köpa som tillbehör, se denna sida. Som synes så behövs det två olika paket om du vill byta på både mittkonsol och dörrar. Har för mig att prylarna kostar ett par tusenlappar, men är osäker.
av magohl
Stort tack för infon! Med hjälp av din länk fick jag fram ett pris hos bilia på 2550/1200 för mittkonsol/dörrarna.

/Magnus
av Emil_J
Tjena!

Ny här...
Skaffat en V50 som har träpaneler och funderar på att byta dem så du får jättegärna ta lite bilder och skriva lite intruktioner hur man får loss/dit dem... om du har tid (D)
Fanns dem att beställa på bilias hemsida??.. jag har letad men inte hittat satserna...

/E
av magohl
Emil_J skrev:Fanns dem att beställa på bilias hemsida??.. jag har letad men inte hittat satserna...
Gå in på denna länk som dali tipsade om och ring sedan bilia och uppge artikelnumret från högerkolumnen för att beställa.

/Magnus
av Pibben
Jag har samma fundering som magohl. Nån som gjort skiftet och kan berätta hur man gör? Eller kan peka på instruktion?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hej detta har det skrivits om innan.
Instruktion hur ni gör finner ni här. Obs använd fiskben eller benkniv när ni bryter i plastdetaljerna för att inte repa.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Här är två bilder på hur bytet blev, jag bytte till surfmönster och passade även på att byta ratten till sportratten och alupedaler.

Bild

Och en bild på alltsammans :wink:
Bild
av rb55
Tjena
är det svårt att bytta ratt på en v50 06:a. skuller vilja bytta till den där sportratten som fanns med på bilderna här och vad kostar det?

Tack på förhand
av rb55
man tackar så mycket det blir nog ett bytte av ratten

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]