NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade C30'in inne på service igår, och på vägen hem så visslade/ven det ifrån överkant på dörren... Vilket det ALDRIG gjort på de fyra år jag ägt bilen.

Jag tänkte att det kanske var blåsten(eftersom det blåste hyffsat igår), men jag hörde samma idag igen. Det låter som om det glipar till ordentligt ibland.
Jag kollade listerna igår och ser inget ovanligt med dem, vad kan tänkas ha inträffat?

.
Assarsson skrev:Gissar att du redan kollat att fönsterrutan är mer än nästan helt uppe...
Retade mig på vinljudet själv ett par dagar tills jag kom på att testa det. :oops:
Jag har misstänkt att rutan inte gått hela vägen upp, men har provat att öppna/stänga utan att det gjorde skillnad. Jag var tom inne på att de kanske programmerat/kalibrerat om fönsterhissen av något konstig anledning...

Men i kväll på vägen hem testade jag några gånger och helt plötsligt gick den upp lite till... och det vart tyst...

.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]