- tis 07 maj 2013, 00:42
#752758
Någon mer här som tycker att v50 2,0d drar mycket diesel? på min färddator så får jag aldrig ner bilen under 6,1 brukar ligga på
6,5-7,0 100/km visst jag kör inte så lungt, oftast långa sträckor i 110-140 km/h men jag lånade min fars bil medans v50 var på reparation
trasig egr ventil ( igensotad ) och han har en bmw 316D lite mindre motor men med den kom jag upp i som högst 6,0 100/km.
Jag har testat att räkna på trippmätaren då jag bara kommer ca 600km på en fulltank med v50 som högst 670 km och då började bilen studsa fram till bensinstationen men enligt min uträkning så ligger förbukningen nästan på 10 l 100/km, tycker det är väldigt mycket, trodde först det var fel på
motorn men efter kontroll av spridare och mycket annat så har det konstaterats att allt är ok. tycker inte man ska behöva ligga i 70-90 km/h på motorvägen för att få en "normal" förbukning då jag hade en audi tt på 230 hk och den drog runt 8,0-10 l 100/km vid hård körning i hastigheter över 140 km/h ca 20 mil sträckor. köpte v50 för jag trodde det skulle bli en billig pendlar bil men den verkar ju vara som ett ånglok, kör ju alltid bilen tom vad skulle den då inte dra vid lastat bagage ? Har testat snålköra bilen men då det inte gör så stor skillnad på förbrukningen så kör jag som vanligt ist.
Är det någon mer som upplever att förbrukningen är hög på v50 eller är det bara jag ? någon som nollställt trippmätaren och kollat hur långt ni kommer innan lampan för reserven börjar lysa ?
6,5-7,0 100/km visst jag kör inte så lungt, oftast långa sträckor i 110-140 km/h men jag lånade min fars bil medans v50 var på reparation
trasig egr ventil ( igensotad ) och han har en bmw 316D lite mindre motor men med den kom jag upp i som högst 6,0 100/km.
Jag har testat att räkna på trippmätaren då jag bara kommer ca 600km på en fulltank med v50 som högst 670 km och då började bilen studsa fram till bensinstationen men enligt min uträkning så ligger förbukningen nästan på 10 l 100/km, tycker det är väldigt mycket, trodde först det var fel på
motorn men efter kontroll av spridare och mycket annat så har det konstaterats att allt är ok. tycker inte man ska behöva ligga i 70-90 km/h på motorvägen för att få en "normal" förbukning då jag hade en audi tt på 230 hk och den drog runt 8,0-10 l 100/km vid hård körning i hastigheter över 140 km/h ca 20 mil sträckor. köpte v50 för jag trodde det skulle bli en billig pendlar bil men den verkar ju vara som ett ånglok, kör ju alltid bilen tom vad skulle den då inte dra vid lastat bagage ? Har testat snålköra bilen men då det inte gör så stor skillnad på förbrukningen så kör jag som vanligt ist.
Är det någon mer som upplever att förbrukningen är hög på v50 eller är det bara jag ? någon som nollställt trippmätaren och kollat hur långt ni kommer innan lampan för reserven börjar lysa ?