NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krewlir
Jag har en V50 -08 som rullat 8500 mil. Ac:n har nu lagt av och hade den inne hos Volvo för felsökning. Kondensatorn hade ärgat, byte skulle kosta ca 8000:-!! Funderade först på att byta själv och tänkte fråga hur man kommer åt den, läste sedan lite här att folk har fått det lagat av Volvo för att det är välkänt fel på de bilarna, goodwill. Är det nåt man kan kräva/fråga dom om eller det hade man blivit erbjuden direkt?
Om det inte går, hur kommer jag åt kondensorn för att byta den?
av Krewlir
Bilen är köpt på Volvo, dock har jag Länsförsäkringar. Länsförsäkringar tog inget i alla fall.
Användarvisningsbild
av Perra83
För ett år sedan slutade ACn på min S60 -08 att fungera. Kondensor byte 5500kr i självrisk hos Volvia. Dumt att inte LF tog något.
av dexter090
Krewlir skrev:... folk har fått det lagat av Volvo för att det är välkänt fel på de bilarna, goodwill. Är det nåt man kan kräva/fråga dom om eller det hade man blivit erbjuden direkt?
Jag blev erbjuden det direkt av servicekillen på Bilia Västerås efter felsök. Försäkringsbolaget var inte inblandat i det ärendet alls. En spekulation från min sida är att det kanske beror på vilket felet är. I mitt fall var kondensatorn (som sitter längst fram innanför grillen) blästrad och ursprungsdelen hade för vek konstruktion för det (enligt servicekillen). Min bil är en C30 -08.

Tycker absolut du ska fråga i vart fall.
av berrabus
Krewlir skrev:Bilen är köpt på Volvo, dock har jag Länsförsäkringar. Länsförsäkringar tog inget i alla fall.
NU har jag inte Länsförsäkringar men mitt gick på maskinskadeförsäkringen.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]