NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Nu efter vintern så har jag upptäckt ett knäppande/knakande ljud som kommer från instrumentpanelen på min S40 när man gasar häftigt, bromsar, svänger, och kör över gupp och kanter med mera. Är bara just i det ögonblicket som det knäpper/knakar till. Svänger jag fram och tillbaka kan jag få det att knaka flera gånger i rad. Knäppandet är ganska högt ibland. Stör mig som fan på detta och har plockat ur alla lösa grejer jag haft i bilen för att se om det är så enkelt att något rullar fram och tillbaka men det hjälpte inte.
Senast redigerad av 3 Doraso, redigerad totalt 0 gång.
Det är la instrumentbrädan som gnider sig mot rutan eller annat bakom, sväng förbi Volvo om du vill så finns det säkert en lösning för det.
Till V70 om jag minns la man en gummilist eller annat mellan brädan och rutan. :)

Någon får gärna rätta mig om det är något som är möjligt att göra själv!
Riktigt störigt börjar det bli iallafall. Så jäkla svårt att påvisa på verkstad också och vet inte hur dom kommer ställa sig till det då det egentligen inte är något fel som påverkar särskilt mycket förutom att det är störigt. Även svårt att höra exakt vart det kommer ifrån. Har prövat att trycka och rucka på panelen och bilen men lyckas inte återskapa det knäppande ljudet när bilen är still.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]