NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
I helgen bytte jag äntligen till de justerbara armarna bak på min sänkta S40 05a.
Cambern stod sjukt fel, samt att det var även toe-out.
Däckslitaget ska man ju inte prata om, då man slet ut ett par bakdäck på en sommar.
Min S40 var innan även väldigt vinglig så man trodde att det blåste värsta stormen utanför, detta försvann i och med bytet.

Mvh//Robban
RobbanS40 skrev:Hej
I helgen bytte jag äntligen till de justerbara armarna bak på min sänkta S40 05a.
Cambern stod sjukt fel, samt att det var även toe-out.
Däckslitaget ska man ju inte prata om, då man slet ut ett par bakdäck på en sommar.
Min S40 var innan även väldigt vinglig så man trodde att det blåste värsta stormen utanför, detta försvann i och med bytet.

Mvh//Robban
Det är konstigt att man får olika resultat av sänkningarna, det borde bli snarlikt eftersom det inte går att justera...

På min bil med 45mm sänkning bak så har jag hjulvinklar inom spec från Volvo.

Var handlade du ifrån?

.
Hej igen

Min bil är sänkt med 45mm (H&R).
Om jag har fattat rätt så även om det är inom spec från Volvo så är vinklarna inte bra. (många har ett enormt däckslitage)
Men om din bil inte käkar bakdäck på insidan så är dina vinklar bra antar jag. (någon har kanske fixat och trixat lite på din bil?)
Det som går att justera bak (orginal) på min bil är "den bulten med excentriska brickan" (på understa balken).
Men då justerar man Toe & Camber samtidigt (smart Volvo), när man då justerar Cambern så blir det även Toe-out.

Mvh//Robban
RobbanS40 skrev:Hej igen

Min bil är sänkt med 45mm (H&R).
Om jag har fattat rätt så även om det är inom spec från Volvo så är vinklarna inte bra. (många har ett enormt däckslitage)
Men om din bil inte käkar bakdäck på insidan så är dina vinklar bra antar jag. (någon har kanske fixat och trixat lite på din bil?)
Det som går att justera bak (orginal) på min bil är "den bulten med excentriska brickan" (på understa balken).
Men då justerar man Toe & Camber samtidigt (smart Volvo), när man då justerar Cambern så blir det även Toe-out.

Mvh//Robban
Ja, gubben som justerade in min bil är överjäkligt duktig och sysslar enbart med att justera in vinklar på bilar... Han har flertal gånger löst hjulvinkel problem åt mig som andra verkstäder inte kunnat/orkat/velat åtgärda...

.

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]