NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vobran
Nu har nästa problem med bilen dykt upp. Vi hade årets första riktiga regn här under helgen. När jag sätter mig i bilen för att åka till jobbet så märker jag att det är blött i bilen, runt växelspaken och att det hänger droppar med vatten runt panelen i taket där belysningen sitter vid backspegeln.

Torkar torrt så bra det går och börjar åka. När jag svänger eller gasar på lite så droppar det ännu mer vatten från taket. Har haft kupévärmare på nu under två dagar för torka upp.

Misstänker att det kommer från vindrutan, att det inte är helt tätt runt den. Eller kan det komma från andra ställen???
Nån som varit med om samma sak?

Ska ringa firman jag köpte den ifrån och höra vad dom har att säga.

Börjar bli riktigt less på den här bilen nu.
av JohnB
Klart du ska reklamera samtliga fel du hittar på bilen närmaste tiden efter köpet. Tjurar dom och inte vill åtgärda felen så har man faktiskt rätt att häva köpet. Man får då oftast betala en slant för den tid man nyttjat bilen men det är ju bättre än att sitta med en krångelbil flera år framöver. Men innan du börjar vifta med att häva köpet kommer man oftast längre med en trevlig dialog om de fel och brister man vill ha åtgärdade. Alla handlare i dagsläget borde ju veta om att bevisbördan ligger på deras bord första 6 månaderna efter försäljningen. Kan dom inte bevisa att du känt till felet eller att det är av en art som du borde ha märkt vid provkörning och okulärbesiktning är det bara för dom att öppna på lädret.

/John
Användarvisningsbild
av MartinS
Har du taklucka? Kan va stopp i en dränering isåfall.

/Martin
av Vobran
JohnB skrev:Klart du ska reklamera samtliga fel du hittar på bilen närmaste tiden efter köpet. Tjurar dom och inte vill åtgärda felen så har man faktiskt rätt att häva köpet. Man får då oftast betala en slant för den tid man nyttjat bilen men det är ju bättre än att sitta med en krångelbil flera år framöver. Men innan du börjar vifta med att häva köpet kommer man oftast längre med en trevlig dialog om de fel och brister man vill ha åtgärdade. Alla handlare i dagsläget borde ju veta om att bevisbördan ligger på deras bord första 6 månaderna efter försäljningen. Kan dom inte bevisa att du känt till felet eller att det är av en art som du borde ha märkt vid provkörning och okulärbesiktning är det bara för dom att öppna på lädret.

/John

Det har inte varit något problem tidigare med bilfirman så det borde gå bra nu också. Tack för dina tips. Såg också att det fanns mycket nyttig info här http://www.konsumentverket.se/Vara-omra ... ter-kopet/

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]