NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agusta44
Någon som åker Ferrita framrör på sin S40/V50/C30 T5 eller någon annan modell för den delen.

Undrar hur pass mycket ljudet ändrar sig inne i kupen när man byter framröret, vill absolut inte ha någon jobbig resonans ton.
Har deras CatBack i dagsläget och är mycket nöjd, både med ljud och kvalite...

Förstår att ljudet kommer ändras lite med framrörsbyte, men hur mycket??

Blir det några problem med "lamptändning" efter bytet, får man några problem med besiktningen?

Dela gärna med er av era synpunkter ang detta...

//MVH
Användarvisningsbild
av Perra83
Kulle skrev:Ljudet brukar inte ändras något nämnvärt, inte nödvändigt att byta mjukvaran men rekomenderas för att ta ta tillvara på det ökade flödet.
Nej jag vet en som bara nollade adaptionen och han körde med Evolve sport avgas på en S60R AWD plus sportluftfilter och det var inga problem.

Till dessa T5:or finns även andra insug 8) Det går att få rätt bra skjuts i motorn!!
Användarvisningsbild
av opA
Inget nämnvärt högre ljud med Ferritas framrör.. om de är deras 3" iallafall.

Jag gick från Ferritas 3" till Autotechs 3,5" och de gav mig lite närmare de ljudet jag ville ha men ändå inte så de stör något alls :)
av agusta44
opA skrev:Inget nämnvärt högre ljud med Ferritas framrör.. om de är deras 3" iallafall.

Jag gick från Ferritas 3" till Autotechs 3,5" och de gav mig lite närmare de ljudet jag ville ha men ändå inte så de stör något alls :)
Har du kvar Ferrita röret?

Upplevde du några problem med resonans el liknande, fick du problem med lamptändning med org programmet?
Några problem att besikta?

//MVH
av Frohm
har precis stoppat in polestar i min c30 t5 och funkar det med ett 3" downpipe och sportsystem? man kan ju inte gå "vidare" med polestars programvara.
Användarvisningsbild
av opA
agusta44 skrev:Har du kvar Ferrita röret?

Upplevde du några problem med resonans el liknande, fick du problem med lamptändning med org programmet?

//MVH
Japp, har kvar hela avgassystemet.

Nope, nope, nope på alla tre frågorna :)
av agusta44
opA skrev:
agusta44 skrev:Har du kvar Ferrita röret?

//MVH
Japp, har kvar hela avgassystemet.

Nope, nope, nope på alla tre frågorna :)

Ska inte det säljas då? :wink:

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]