NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
ja då har äntligen bilen kommit till åf.

kom hem från kroatien idag o tänkta att jag ringer o kollar när dom ska ha tillbaka lånebilen, då säger säljaren att imorgon blir bra då kan vi ju byta för då e din klar.

gissa om jag blev glad.. har väntat i 4 månader nu,, så imorgon kl 10.00 får jag sätta mig i min nya bil o köra iväg,,

kan även säga att det var tur att jag hade lånebil blev 1000 mil på tre veckor med s60n jag fick låna ner till medelhavet,, kunde ju vart min bil som blev plågad i 200 knyck i mer än 20 timmar, o hade 1000 extra mil på mätaren..

men måste säga att s60n inte imponerade allt för mycket, törstig snittade på tusen mil 1.1l milen. känslig i hastigheter över 180 inte allt för kul att ligga i dom hastigheterna med den bilen. körde man om en lastbil i 200 knyck så slängde hela bilen till trodde jag skulle köra av vägen innan jag vänjde mig vid detta fenomen,

har kört bmw o mercedes innan o kan bara säga att detta fenomen aldrig upplevts i dessa bilar. får väl hoppas på att sportchassit i s40n gör sitt..

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag kan försäkra dig om att v50 t5 med sportchassi absolut är högfartsstabil. Ser inte varför S40 med sportchassi inte skulle vara det.

Stort grattis till nybilen förresten! 8)
av mojja
jag får då verkligen hoppas på det.. för s60n var då ingen fröjd att köra i högre hastigheter,,

får väl ut o prova imorgon :lol:
Användarvisningsbild
av Jensen
Kan du inte skriva hur instabil S60n är på fler ställen, det kan
ju vara nån som missat det.
av Steff 99
200 km/tim i 20 timmar och en bränsleförbrukning på 1.1l/mil.med en 140 hk :shock:
Jaha, det verkar intressant.
Finns nog bara två saker om detta.
att du sett fel på hastighetsmätaren ( det gick inte i 200..utan lånsammare.)
Eller så har du räknat fel på förbrukningen.
Den borde ha dragit avsevärt mycket mer.
Men , men ....alla kan ha fel i drömmen :roll:
av mojja
kan inte du sluta besvara mina inlägg?
Du verkar ju ändå inte ha något vettigt att säga.

Men det e väl som vanligt med bilia folk anställ det mest arroganta o idiotiska folk du kan hitta.

mojja
Användarvisningsbild
av Jensen
Du slutar ju aldrig att tjata, din bil kom inte i tid har du skrivit
på 20 olika ställen, samma sak om att du kommer att byta märke och så nu det senaste, S60n är instabil på var och varannat inlägg.
Jag skrev ju tidigare att du skulle satsa på ett annat märke, jag står fortfarande fast vid det.
Du får låna en 140hk s60 som du verkar tro skall ge dig samma körupplevelse som en formel 1 bil.
Undrar vem som är idioten här.
av mojja
Du o jag kan tydligen inte föra en vettig diskution o tillflöra något till dom andra forum medlemarna.

ser ingen anledning till att vi ska fortsätta denna diskution eller någon annan med varandra i fortsättningen.

Du har ju ändå inget vettigt eller hjälpande att säga.

mojja
av mojja
200 km/tim i 20 timmar och en bränsleförbrukning på 1.1l/mil.med en 140 hk
Jaha, det verkar intressant.
Finns nog bara två saker om detta.
att du sett fel på hastighetsmätaren ( det gick inte i 200..utan lånsammare.)
Eller så har du räknat fel på förbrukningen.
Den borde ha dragit avsevärt mycket mer.
Men , men ....alla kan ha fel i drömmen

jag gjorde 1000 mil sanmmanlagt med bilen o allt var inte på autobhan.. på dom 1000 milen så sa färddatorn till mig att den genomsnittliga förbrukningen var 1.1 l/milen o man ligger inge 200km/h i 20 timmar i sträck men under dom perioder vägen tillät detta.

Medelhastigheten på dessa mil var 95 km/h då stod bilen på i bilköer o även stadstrafik inräknat.

kortfattat 1000 mil kört så snabbt jag kunnat 95 km/h i snitt förbrukning 1.1l milen...

denna information hämtaf från färddator o trippmätaren.

m.v.h mojja
av McDonald
Och hur funkar den nya bilen mojja?
Bara haft i den dag men i alla fall....

M
OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Vet du när senaste broms-skivor/beläg[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]