NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har nyligen blivit volvoägare till en begagnad C30-10. Den har bluetooth, usb, aux för att koppla musik till stereon. Men över bluetooth kan jag bara sköta samtalen? Finns det möjlighet att lyssna på spotify på telefonen å lyssna i bilen via bluetooth? Jag hittar inget alternativ iaf :/. Tänkte om det gick att updata någon programvara eller dylikt.

Henrik
mobe skrev:Hårdvaran i stereon måste ha stöd för A2DP för att kunna streama musik via BT.
Alright, antar att jag inte har det då :/
Tänkte eftersom jag kunde tala via bluetooth och har en high performance ljudanläggning är det konstigt att det inte skulle gå men men, funkar ju via auxen men skönt med sladd/trådlöst.
Köp ett Sonyericsson BT headset MW600. Koppla in det sedan via 3,5mm AUX och ladda headsetet via USB kontakten.

Nackdelen med AUX är att det inte går att byta låt i spotify med rattknapparna utan man måste fippla med mobilen.
Jag har ett MW600 i jobbet och är jävligt nöjd såsett, värt varenda krona och skulle inte tveka på att köpa en ny om den gick sönder idag.

MEN! Den går ju inte att använda när du laddar den, Perra83. Kanske inte var det du menade men jag vill ändå förtydliga. Och nackdelen är ju som du säger att man inte kan nyttja rattknapparna vilket även jag vill åt i min lösning av det hela. Man vill ju bort från hela telefondelen när man kör, såsett.
Jag har också en C30-10, men saknar aux, usb och A2DP vad jag förstår. Jag har alltså ingen möjlighet till att lyssna på musik, förutom att köpa en FM-sändare? Går det att byta radiokonsol eller liknande? Finns det något att göra?
Att byta stereo ger inget då Volvo ändå inte kan eller vill para ihop den med bilen. Finns någon tråd på swedspeeds forum där någon löder i någon box med mera. Prova google, instal aux in V50 S40n C30
MW600 går inte använda vid laddning. Jag hade kopplat mobilen via 3.5 mm uttaget istället
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]