NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av clas62
trött på den usla performance stereon,,,,,,någon som provat Jabra Freeway eller någon liknande fm sändare..??
Användarvisningsbild
av grillchips
En sändare gör väl ändå inte ljudet BÄTTRE? Snarare motsatsen. Eller hur menar du?
av Volvias
grillchips skrev:En sändare gör väl ändå inte ljudet BÄTTRE? Snarare motsatsen. Eller hur menar du?

Han menar kanske att stereon inte har USB ??:-/
av clas62
just så menar jag ,,,,alternativ till CD ,,ex usb eller mob/spotify .
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja då får man vara mer tydlig! ;)
Vad är du villig att lägga på det hela? Klart att en FM-sändare funkar och idag finns det säkert sådana som skickar ljudet bättre än förr. Du ska inte slänga in en GROM då?
av Volvias
Lånar tråden av dig,

Om jag köper FM sändare måste jag byta music med FM sändare eller med bilens stereo ?
av Swopop
FM-sändare är billigaste och enklaste alternativet, men räkna med sämre ljudkvalitet.
Grom är dyrare, men bättre. + att du lär beställa från usa eller uk.

Annars kan du ju åka till valfri billjud firma och höra vad dem har för förslag.
av clas62
jaha ,,,, kollade på någon GROM men den skulle kopplas till cd vxl,,och de har jag nog inte på min stereo / den enklaste av alla ,,performance årsm 04 .men det har kanske kommit ut någon ny version nu
Användarvisningsbild
av Perc
Du kopplar inte grom-adaptern till cd-växlaren, utan du kopplar in den istället för en cd-växlare. Den kommer att dyka upp som cd-växlare i stereon när du kopplat in och kör igång.

Eller så var det på min V70N med HU-603 iallafall. Nu är det ju fråga om en helt annan bilmodell.
Reklamation hos verkstaden?

Ja, om nu den bilfirma jag brukar anlita till s&ar[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till v5[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid tr[…]

@kebabpizza , finns sånt i Luxemburg?