- mån 18 feb 2013, 23:25
På vägen hem från affären tappade min V50 plötsligt all kraft och det gick inte att komma upp i mer än ca 1500 rpm. En varningslampa tändes om att jag skulle uppsöka serviceverkstad. Lyckades ta mig till en parkering och stängde av bilen. Det rykte svagt från motorhuven. Jag hade precis tankat så min första tanke var att det skulle råkat hälla fel i pumparna. Har läst om att Jet gjort det förr... Men jag har inte hört att någon annan drabbats så det verkar inte troligt. Jag fick bära hem maten i omgångar och lämna bilen. Sista gången jag var där testade jag att starta bilen igen. Den startade lätt men det gick fortfarande inte att få upp bilen i mer än 1500 rpm. Varningslampan var nu släkt.
Nu funderar jag på vad jag skall göra. Är det märkesverkstad som gäller, eller kan en annan verkstad göra det tillräckligt bra till ett bättre pris. Eller kan det rent av vara något som kan vara värt att titta på själv?
Nu funderar jag på vad jag skall göra. Är det märkesverkstad som gäller, eller kan en annan verkstad göra det tillräckligt bra till ett bättre pris. Eller kan det rent av vara något som kan vara värt att titta på själv?