NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oscaar
Hej,

På min V50 2007 har jag fram tills för några dagar sedan kunnat slå till blinkersspaken och sen har bilen av sig själv blinkat 3 blink, jättebra vid tex. omkörningar m.m.
Åt höger funkar allt som det ska men åt vänster har denna funktion slutat fungera.

Någon som vet hur det här fungerar? Går det att laga? Kan spaken vara "utsliten"?

Mvh
Henrik
Användarvisningsbild
av grillchips
Blinkar den inte alls när du stöter till spaken åt det hållet eller blir det som en "vanlig stötblink" liksom, en singelblink?
Användarvisningsbild
av f4r33st
Det kan vara så lätt att något bara har buggat, leta upp någon med en Dice/vida, så kanske det går att fixa det den vägen.

Jag hade problem med att automatiska funktioner på sido fönstret inte fungerade, var bara gå in i systemet och återställde fönstret. Kan vara lika lätt. På verkstan lär det nog gå ett par hundra lappar och få det här fixat :P
av oscaar
Hej.

När jag stöter till spaken händer inget alls, alltså inget singelblink.
Jag måste dra spaken ända ner för att få bilen att blinka, åt vänster.
Åt höger funkar allt så som det har gjort.

Jag har en Dice/Vida själv men jag vet inte riktigt vart jag ska leta. Några förslag?
av Mårten
Jag har exakt samma fel på min V50. Har du hittat felet? Någon som haft problem med att bas högtalarna i dörren går sönder? har bytt vä fram nu är hö bak trasig. Trodde Premium Sound var bra prylar :(
Användarvisningsbild
av grillchips
Premium sound är väl bara fler högtalare samt mer inställningar i EQn? Vilken årsmod har du?
av Kluster
Lånar tråden lite....

Har jag missat någon inställning eller går det inte att stänga av trippelblinkningen? Det gäller en V50 MY12 Classic.

Varför jag undrar är att jag övningskör med min sambo som ska ta körkort och vill att hon ska lära sig från grunden dvs föra blinkersspaken uppåt eller nedåt :wink:
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]