NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ljusbusen
Svaret är: Det verkar så!
Hade picknink på en stenhäll intill en sjö igår och reser mig upp varpå mobiltelefonen och bilnyckeln trillar ur fickan och ner mot vattnet...
Telefonen blev hängande i handsfreen men bilnyckeln studsade ner och försvan ner i sjön. Jag kastade mig efter men lyckades inte få tag i den utan såg den sjunka till botten...
Där låg den i c:a 30sekunder innan jag fick tag i den. Tänkte då att man var rätt körd ute i skogen med en låst bil som tycks ha ett enormt avancerat låssystem men ack nej nyckeln fungerade utan problem :-)

Tack för att någon på Volvo tänkt till där och tätat nycklarna ordentligt.

/ Andreas
av tnbd
Skönt att höra...jag har en tendens till att tappa både det ena och det andra...
Användarvisningsbild
av metal
Då är det bara att vänta och se så att den inte börjar bete sig underligt inom den närmaste framtiden. Det kan bli så att nyckeln först efter ett tag börjar krångla, för om vattnet har tagit sig in så ligger det kvar i nyckeln, blir fuktigt osv vilket inte är bra för det lilla chippet (som jag antar det är i nyckeln).
Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur på[…]