- tis 29 jan 2013, 11:29
#723054
hej boys n´girls
jag ska byta termostaten på bilen eftersom det inte blir någon värme i den, antar att det är den som bråkar då värmenålen står på noll hela tiden.
Vad jag har förstått så sitter termostathuset bakom luftfilterhuset så hela de paketet måste tas bort först, men sen då? när man har bytt termostat, tätning osv och ska fylla på glykol samt LUFTA systemet ?:-/ hur gör man då?
Finns det någon luftskruv eller måsta man köra motorn utan lock till exp...kärlet och fylla på eftersom eller hur gör man?
Självklart är det lättare att lämna in på verkstaden men jag har 3 ungar och är arbetslös, nuff said
kylarrens? ska man ha de eller e de bara buffel o båg?
tacksam för svar
jag ska byta termostaten på bilen eftersom det inte blir någon värme i den, antar att det är den som bråkar då värmenålen står på noll hela tiden.
Vad jag har förstått så sitter termostathuset bakom luftfilterhuset så hela de paketet måste tas bort först, men sen då? när man har bytt termostat, tätning osv och ska fylla på glykol samt LUFTA systemet ?:-/ hur gör man då?
Finns det någon luftskruv eller måsta man köra motorn utan lock till exp...kärlet och fylla på eftersom eller hur gör man?
Självklart är det lättare att lämna in på verkstaden men jag har 3 ungar och är arbetslös, nuff said
kylarrens? ska man ha de eller e de bara buffel o båg?
tacksam för svar