NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eSlave
Hej,

Idag tog jag mitt förnuft till fånga och köpte en Volvo S40 - 2009 Momentum. (riktigt snygg ovanlig blå lack).
Ville bara säga hej till er "familjen" :)

Provkörde en del Audi och BMW men förarkomforten vann S40n , man sitter som en kung !

Ska hämta ut den nästa vecka, känns så.....RÄTT !! :D

En fråga dock - som slog mig nu när jag kom hem, och jag missade i min hast är hur är inkopplingsmöjligheterna med sterion i en momentum? - tänker på iphone - spotify?
Användarvisningsbild
av Zanders
Beror på vilken stereo du har. High performance och premium ska ha AUX ingång, tveksam på performance stereon. Vet att vissa hade det men blev av med den pga Bluetooth. finns säkert någon som är stenkoll på det
Användarvisningsbild
av eSlave
okej nice , är inte sterion inbakad i momentum paketet ?
Användarvisningsbild
av Zanders
eSlave skrev:okej nice , är inte sterion inbakad i momentum paketet ?
Nej, High performance och Premium sound är tillval.
av jumu01
Stäng av stereon och sätt på igen då ser du vilken modell du har på stereon då modellen presenterar sig strax efter du sätter igång den.
AUX ingång har S 40 på alla sina modeller från och med 2008 års modell. Du löser det med en "3.5 till 3.5 kabel" från din iPhone.
Grattis till ett mycket bra val S40 är en mycket trevlig bil att köra.
Användarvisningsbild
av Zanders
jumu01 skrev:Stäng av stereon och sätt på igen då ser du vilken modell du har på stereon då modellen presenterar sig strax efter du sätter igång den.
AUX ingång har S 40 på alla sina modeller från och med 2008 års modell. Du löser det med en "3.5 till 3.5 kabel" från din iPhone.
så länge du inte har blåtanden då den tar aux ingången. den sörjan sitter jag i.
Användarvisningsbild
av eSlave
jumu01 skrev:Stäng av stereon och sätt på igen då ser du vilken modell du har på stereon då modellen presenterar sig strax efter du sätter igång den.
Tack - jag är jätte glad för mitt köp ! :D
av dexter090
Hej och grattis till nya bilen!

Jag har släktingen C30 och kan bara instämma om förarkomforten.

Min stereo har aux-ingång men inget USB/Bluetooth interface. Men jag har skaffat denna lilla manick för några hundra: http://www.netonnet.se/art/telefon/blue ... 0974.6078/

Då får du trådlös bluetooth koppling mellan telefonen och stereon, och kan alltså lyssna på din musik från telefonen i stereon och också ha handfree samtal där du hör den du talar med i stereon. Jag gjorde så att jag skaffade en extra lång 3,5-3,5mm sladd (minitelejack, typ hörlursplugg) och en förlängningssladd till 12V uttaget. Då kan jag koppla in manicken i baksätets 12V uttag, dra alla sladdar under mattan i baksätet och upp inuti dörrlisten på förarsidan fram till förarplatsen. Den lilla svarta "pucken" som är mottagare och mic sitter vid "Oh shit-handtaget" vid förarplatsen. Eftersom jag har en gps-app i telefonen så sitter den i en hållare på instrumentbrädan och jag kan enkelt styra låtlistor o dyl på den.

Enda nackdelen är väl att man inte kan ha detta och radio igång samtidigt, ok för mig som aldrig lyssnar på radio. Trafikvarningsmeddelandena går att ställa in i radion dock så att de 'bryter igenom' även när du är i auxläge (står i instruktionsboken hur du gör detta).

Kika på det, det kanske kan vara något för dig också?

Lycka till med bilen!
av xerys2012
Öppna mittarmstödet. Har du ett uttag där så är det aux. Köp en kabel för 30 spänn på vilken Ellendagen som helst o plugga in.
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]