- tor 03 jan 2013, 22:24
#714090
Snälla, ni som inte kan referera till en bil som denna, skriv då inget alls.
Det blir så rörigt i tråden då och jag får svårt att fatta ett dugg då!
Känner att jag skulle ha tagit reda på mer innan jag köpte en Diesel!
Verkar vara mkt att fundera på.
Om någon vet hur det ligger till med nedanstående är jag tacksam för upplysningar.
Partickelfiltret.
Verkar finnas olika typer med olika täta bytesintervaller.
Hur vet man vilken typ man har och när den ska bytas?
Additiv
Är tydligen en vätska av något slag.
Men vad sjutton är det och kan man fylla på/byta själv?
Kamremsbyte när ska detta ske?
Har läst att det görs vid ca 20´000 mil, stämmer det?
Sedan undrar jag vad är det som utförs vid service.
Min har nu gått 11700 mil och service påtalas i instrumenten.
Kan man inte lika gärna utföra servicen själv?
Jag vet att det påverkar andrahandsvärdet om man inte har dessa stämplar
men det kan jag ta.
Det blir så rörigt i tråden då och jag får svårt att fatta ett dugg då!
Känner att jag skulle ha tagit reda på mer innan jag köpte en Diesel!
Verkar vara mkt att fundera på.
Om någon vet hur det ligger till med nedanstående är jag tacksam för upplysningar.
Partickelfiltret.
Verkar finnas olika typer med olika täta bytesintervaller.
Hur vet man vilken typ man har och när den ska bytas?
Additiv
Är tydligen en vätska av något slag.
Men vad sjutton är det och kan man fylla på/byta själv?
Kamremsbyte när ska detta ske?
Har läst att det görs vid ca 20´000 mil, stämmer det?
Sedan undrar jag vad är det som utförs vid service.
Min har nu gått 11700 mil och service påtalas i instrumenten.
Kan man inte lika gärna utföra servicen själv?
Jag vet att det påverkar andrahandsvärdet om man inte har dessa stämplar
men det kan jag ta.
Varför göra idag......vad man kan skita i helt och hållet.
/Gorsta
/Gorsta