NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tompa56
hejsan alla.Nu va det dags igen.bilen larmar när den själv vill i allafall när det är riktigt kallt.första gången hittade volvo en massa felkoder gjorde rent ett antal kontakter framme,hinner lagom hem med bilen larmar hela natten med jämna o ojämna mellanrum volvo hittade inga nya felkoder där är vi nu det var kallt den natten oxå
av ptrj
Min gjorde så. Blev tyst efter att jag bytte bil-batteriet. Batteriet höll bara i 3½ år. Köpte dock ett nytt org. som jag underhållsladdar så ofta det går nu på vintern.
av tompa56
tompa56 skrev:hejsan alla.Nu va det dags igen.bilen larmar när den själv vill i allafall när det är riktigt kallt.första gången hittade volvo en massa felkoder gjorde rent ett antal kontakter framme,hinner lagom hem med bilen larmar hela natten med jämna o ojämna mellanrum volvo hittade inga nya felkoder där är vi nu det var kallt den natten oxå
hejsan alla.Nu e det löst tack vare någon på volvo kom på att fråga om jag hade någon extra nyckel med fjärr ja det hade jag men den funkade inte men den rackaren låg o störsände trygghetslarmet pillade ut batteriet ur den HA tyst som en mus.Passar på o tacka volvo i karlskrona
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]