NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Håller nu på att montera motor och kupévärmare i min v50 T5.
Har stött på problemet att jag inte kan hitta gummigenomföringen i torpedväggen för att föra in strömkabeln till kupévärmaren.
Jag följer volvos beskrivning på deras hemsida men hittar inte åt den ändå.
Kan någon här som har en kupévärmare monterade försöka förklara i detalj för mig vars den sitter eller gå ut och försöka ta en bild ifrån
motorrummet där man ser vart sladden går in till kupen? Sitter genomföringen i mitten av motorrummet eller till vänster. Högt upp eller ganska långt ner?
Har även dragit bak golvmattan på passagerarsidan utan resultat att hitta den därifrån heller.

Tacksam för svar
/Tim
Nå då kommer en bild...
Detta är en S40 MY10 1.8f men det borde vara ganska lika...

Bild

Mvh
Per
pergrein skrev:Nå då kommer en bild...
Detta är en S40 MY10 1.8f men det borde vara ganska lika...

Bild

Mvh
Per
Den där genomföringen har jag med på min med. Det sitter en kabel i den redan, men det får ju plats en till. På monteringsanvisningen står det dock att det ska finnas en helt ledig genomföring för kupesladden.
Har du monterat den sladden själv och isåfall vad tätade du genomföringen med?
Nej, dom har gjort det på verkstan när vi fick bilen. Det måste nog vara fel i monteringsanvisningen för nog skulle verkstan ta den enligt beskrivningen för den verkar sitta längre ner...

Mvh
Per
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]