NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvias
Hej !

Jag har Volvo V50 1,8F Limited Edition Momentum MY10 jag försöker bränna mp3 cd skiva men det går inte, Har testat med minst i 3-4 olika program men stereon läser inte det. Har haft tidigare mp3 skivor och de funkar men inte de som jag försöker bränna. Nån vet vad är problemet eller tips på nån program som jag bränna mp3 skivor med?
Användarvisningsbild
av grillchips
Volvias skrev:Hej !

Jag har Volvo V50 1,8F Limited Edition Momentum MY10 jag försöker bränna mp3 cd skiva men det går inte, Har testat med minst i 3-4 olika program men stereon läser inte det. Har haft tidigare mp3 skivor och de funkar men inte de som jag försöker bränna. Nån vet vad är problemet eller tips på nån program som jag bränna mp3 skivor med?
Hur ter sig problemet? Jag förmodar att andra skivor fungerar även nu?
Testat att bränna i en lägre hastighet? Är det säkert att det är .mp3 så det inte är .wav/.flac/.ogg osv?

Samt, testat annat märke på skivor? Nu var det år och dagar sen jag brände skivor men minns att vissa stereos tog fan inte vissa tillverkares skivor. Varierade även bland prisklasserna så billigast var inte alltid sämst.
Användarvisningsbild
av opA
Har du inte USB/AUX uttag i armstödet som du kan använda istället ?

Har för mig att stereon inte tar skivor brända som en mp3-skiva utan du måste bränna dom som ljud-cd :)
av Volvias
grillchips skrev:
Volvias skrev:Hej !

Hur ter sig problemet? Jag förmodar att andra skivor fungerar även nu?
Testat att bränna i en lägre hastighet? Är det säkert att det är .mp3 så det inte är .wav/.flac/.ogg osv?

Samt, testat annat märke på skivor? Nu var det år och dagar sen jag brände skivor men minns att vissa stereos tog fan inte vissa tillverkares skivor. Varierade även bland prisklasserna så billigast var inte alltid sämst.

Ja andra fungerar som de ska och alla ljud i MP3-format (.mp3). Jag har CD -R TDK skivor så undrar om de suger och funkar inte på min bil. Vet du vilka CD skivor borde jag köpa ?
av Volvias
opA skrev:Har du inte USB/AUX uttag i armstödet som du kan använda istället ?

Har för mig att stereon inte tar skivor brända som en mp3-skiva utan du måste bränna dom som ljud-cd :)

Nej jag har inte USB/AUX, jag har haft MP3 skiva i den tidigare och de funkar som de ska.
Användarvisningsbild
av grillchips
Volvias skrev: Ja andra fungerar som de ska och alla ljud i MP3-format (.mp3). Jag har CD -R TDK skivor så undrar om de suger och funkar inte på min bil. Vet du vilka CD skivor borde jag köpa ?
Ok, då tycker jag att du rattar iväg och köper ett par andra CD-R helt enkelt, av en annan tillverkare. Kan absolut inte lova att det löser det hela men man vet fan aldrig. Problemet har jag ju som sagt stött på förr dock inte i en V50.
Vilket märke du ska ta vette tusan, ta något annat bara. Man får köra lite uteslutningsmetod i såna här lägen. :)
Användarvisningsbild
av Zanders
Som någon annan sa, se till att du bränner den som ljud-cd och inte data/fil-cd
Användarvisningsbild
av grillchips
Zanders skrev:Som någon annan sa, se till att du bränner den som ljud-cd och inte data/fil-cd
Men om man bränner en cd med mp3or på och väljer LJUD-CD då ligger ju inte filerna som mp3 utan som ljudfiler som ALLA stereos kan läsa, även de utan stöd för .mp3. Fördelen med .mp3-skivor är ju att du får in förbaskat mycket fler låtar.
Användarvisningsbild
av Zanders
grillchips skrev:Men om man bränner en cd med mp3or på och väljer LJUD-CD då ligger ju inte filerna som mp3 utan som ljudfiler som ALLA stereos kan läsa, även de utan stöd för .mp3. Fördelen med .mp3-skivor är ju att du får in förbaskat mycket fler låtar.
Jo det är sant. Jag har alltid bränt dem som ljud-cd och nöjt mig med ~20 låtar och det har ju funkat kanon, men det är klart ska du ha in fler än ~20 så går det ju inte att bränna som ljud-cd.
Användarvisningsbild
av opA
Är du säker på att du bränt de som mp3-skiva innan så du får in fler än ~20 låtar ?

För de har varken fungerat på min gamla -06:a med high performance och fungerar inte på min nya med samma stereo med skivor brända som mp3-skivor.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]