NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peakpref
Någon som har vet el har lösning på,varför förardörren nu när vintern kommit hit till Umeå inte stängs, dunkar bara tillbaka och får vänta 3-5 min innan de blir värme typ, har fjärrdiselvärmare, = ingen möjlighet till sätta in kupevärmare, lite komplicerat men jag tror ni fattar, desperat så kom med tips ?:-/ ?:-/ ?:-/ :D har en V50 -08 2.0 d .. Summum 6000 mil
av CMD
Vår gör samma sak på passagerardörrn. Låsolja i låsmekanismen är mitt tips! Alltså inte i nyckelhålet utan i själva låsregeln!
av Hakan975
Ja det är helt säkert fukt som fryser i låsmekanismen. På med någon lättflytande olja när du har dörren öppen. Ett annat tips: För att listerna inte ska frysa fast fungerar 'Klick - Siliconbaserat smörjmedel' från Apoteket.
Spara bara lite till Lördagskvällen... :P
Den där silicontuben från OK är kass och grisar överallt.

Det sägs att listerna blir förstörda av Silicon men jag har inte märkt något. Vaselin fungerar ju ocskå men det vill bli lite kladdigt.
av Peakpref
Grymt mycket tack för alla tips, sen när de kommer med lite humor, skadar inte ,, bra sida detta!! Kramen
av Kluster
Har haft liknande fel på min förardörr på förra V50:n, 2,0D -08, och då fick jag det åtgärdat på garantin då "ursprungsfettet" i dörrarna var tydligen utblandat med vatten...
av Hertsh
Jag har samma fel på min XC70 MY12. De ska fixa felet om två dagar på verkstaden. Går på garantin.

De ska smörja låshuset på alla dörrar samt täta så fult inte kommer in där igen. Hur tätning ska gå till fattar jag inte. Enligt min "personliga" servicetekniker tar detta cirka 4 timmar att göra.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]