NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CMD
Tjabba!

Tänkte ge mig ut på jakt efter ett kjolpaket från en V50 R-design. Men på skroten måste man ju ha artikelnr för att enkelt kunna hitta de man söker. Nån som vet vad de är för artikelnr på 4 olika delarna? Eller vet vart jag kan hitta de? Man KAN ju såklart ringa Volvo men inte så här på en lördag! =)
av CMD
Tackar för de! Hittar nr men tyvärr inga delar på bildelsbasen. Iaf inte vid en direkt sökning.

Tillbehörskatalogen avser ju bara komplett kit och de vill jag ju inte köpa för dyra pengar! :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ah, välkommen till klubben! ;)
Jag sitter ofta på bildelsbasen och är osäker på om deras artikelnummer verkligen stämmer alla gånger. Vissa standarddelar har samma artikelnummer som exempelvis en R-design så jag har inte orkat grotta mig in i det för mycket för att sortera ut vad som faktiskt är rätt, jag vet ju ändå vad jag letar efter så bilderna klarar jag mig med.
Och det är inte alltför jobbigt att bläddra runt på ovan nämnda sajt, det som är mest krångligt att hitta är R-designdelarna till dörrarna, de lister som sitter längst ner (inte tröskeln). Lite lurigt att se på bilderna hur "kantig" den är, men de delarna blir nog de sista jag skaffar mig.

Annars har jag hittat en del på eBay faktiskt, framförallt ebay.co.uk, går väldigt många V50 i Storbritannien.
Och även jag har kikat lite på Volvopartswebstore, det är en sista lösning om det absolut inte går att hitta någon annanstans tycker jag. Ändock bra med deras sprängskisser och sådant som finns där!

Edit:
Får du tag på 100% artikelnummer så får du gärna skicka ett PM till denne arme late man. :D
av CMD
Aha, dom är annorlunda oxå säger du? Bra att veta!

Problemet med att bara titta på bilderna är ju att alla dessa skrotägare är minst sagt svajjiga med kameran. Ibland undrar man ju vad de är dom försöker fota! :) Och ibland är de så jäkla klockrena bilder så man tror de är en reklambyrå som fotat åt dom! ;) Och de är väl så ibland att dom inte riktigt vet vad dom säljer heller så de står bara bakkjol. Sen om de är R-design el vanlig de har dom inte en susning om!

Ja, man får väl leta ett tag och när de bara är nån enstaka del som saknas får man väl krypa till korset och köpa en ny originaldel. :(
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, de delarna är olika dessvärre. Men om man mot all förmodan måste ha tag i dörrlisterna direk från Volvo så bör det väl inte bli alltför dyrt.

Jag har ett par gånger kontaktat bilskroten i fråga och bett om fler/andra bilder på objekt, då brukar de vara mer måna om att va stadiga på hand. Men jag förstår mycket väl vad du menar. :D
Lycka till iallafall, håll oss uppdaterade med en projekttråd eller liknande!
av CMD
Kikade lite på Brittiska Ebay och hittade lite grejer, de mesta utom bakkjol och dörrlisterna faktiskt. Men då var de eftermarknadsgrejer i glasfiber. Volvos egna kit är ju polyuretan och de tror jag är mer kompatibelt med vintertemperaturer och nån olyckligt placerad plogvall. :(

Jodå, blir väl nån liten projekttråd kan jag tro. Eller åtminstone före/efter bilder. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Bakkjolar har jag sen augusti hittat 2-3st på brittiska eBay, så de är verkligen inte vanliga där. R-design då, förstås.
Sidokjolarna verkar som du säger vara eftermarknad ja, färsking som man är så får du gärna berätta mera kring för- och nackdelar kring sådant om du har lust. För det lutade faktiskt åt att köpa just sidorna, ~800 spänn + frakt känns ju som ett kap såsett..

Men nu har jag iallafall idag beställt en bakre R-design spoiler! Så om du vill ha artikelnummer från en sådan med uttag för dold dragis samt dubbla blås så hojta till så fixar jag det i veckan. :D
av CMD
Glasfiber är hårt och kan bli skört när de är kallt. Volvos egna grejer känns lite mjukare. Tex om man känner lite på den originalkjolen som sitter bak så "flexar" den även om de är kallt ut. Alltså inbillar jag mig att den tål mer stryk innan den spricker. Men de är väl en smaksak kanske? Beror väl på vart man kör de där oxå! I England antar jag att de spelar lite mindre roll! ;)

Tar gärna ett art nr på den ja tack! :)

Bakkjolen förresten, jag har dolt utblås på min bil. Tänkte kanske inte bygga om till dubbla utblås! Hur löser man de enklast och snyggast? Såg nån bil på blocket som såg ut att ha täckkåpor.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ohoj! Hur har det gått för dig?
Fick hem bakspoilern för ett tag sen och detta artikelnummer står på en klisterlapp som Jönköping Bildemo klistrat på:
39886157
Det stämmer väl med detta om man googlar på det:
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 86157.html

På spoilern står det dock 31825831 vilket jag inte får några träffar alls på, så det kanske man får bortse från.
Notera att artikelnumret är för en spoiler MED utblås vilket jag ville ha, så det kanske inte av nytta för dig ändå. Dock ser jag nu på min eBay-sida att jag budade på lite vanliga R-designstjärtar, utan krok, utan utblås.
Artikelnummer: 39854588
Och det gäller denna: http://i.ebayimg.com/t/VOLVO-V50-REAR-B ... wNFgxNjAw/$(KGrHqR,!n4FBWJ8zT()BQetQ5dgTQ~~60_12.JPG

Sen verkar sidokjolarna ha varsitt artikelnummer, beroende på höger kontra vänster.
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]