NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mugge
Läste i ett annat bilforum om en V50-ägare som hade noterat att framdörrarnas underkant tar i och nöter på lacken. Han hade sett detta på ganska många bilar, både helt nya demon i bilhall och sin egen -04. Risken för rostproblem i framtiden verkar uppenbar.

Vore intressant att veta om fler upptäckt detta som verkar vara en konstruktionsmiss. Om inte annat kan ni väl vara hyggliga och kolla era bilar: Öppna dörren och kolla vid främre nedre hörnkanten om denna gått emot och nött bort lacken.
av Doby
Kontrollerade min bil och den har dessa märken. Kommer begära åtgärd på garantin.
Användarvisningsbild
av mugge
Hittade skador på ungefär hälften av bilarna jag tittade på i bilhallarna senaste dagarna. Säljarna kände inte till detta, men noterade informationen. Kontaktade sedan Volvo centralt som bemötte mej seriöst och jag fick känslan av att "rätt" person kommer att ta en titt på dessa skador inom kort :)
av waspman
Hejsan,

Har haft min lilla V50 T5-04 ett ltet tag nu och såg för någon dag sedan detta berömda lackskav. Detta var inget jag tänkt på utan det var först när jag läste det på detta forum som jag gick och kollade på min bil.
Givetvis fanns det lackskav på den och på förarsidan där lackskavet var värst syntes det början till ROST!!!
Har läst på forumet att rostskyddsgarantin inte gäller vi detta. Men nog måste den göra det, volvo har ju gjort missen från början. Får väl åka till verkstaden och fråga. Har ni övriga som råkat ut för detta fått det åtgärdat?
av Doby
Anmälde detta under garantin på min förra v50. Ingen åtgärd från Volvo utan fick rekommendationen att smörja området.
Användarvisningsbild
av Orfeous
surt sa räven! :)
det är en sämre lack på dessa bilar har jag hört en mycket tunnare.
av GrandDanoise
Jag fick visa upp min bil för reklamationsansvarig hos min återförsäljare.... De hade hört med Volvo - centralt och kontentan var: Lacka själv och smörj in gummilisten som orsakar skavet med silikon!
Rostskyddet gäller endast vid genomrostning! Goodwill var inget att tänka på tydligen, vilket har hjälpt mig ett flertal ggr med den aktuella bilen...
Så ni som har garanti kvar, kolla innan det e försent!

PS! Bilen e nu såld och alla "bekymmer" också!
PST! Har slängt ut bild på mitt lackskav i nån tråd här om nån vill se hur det ser ut, tror det var nån ganska aktuell tråd om vad man skulle tänka på vid beg.köp.

/D
av waspman
Ajdå, då blir det antagligen att lacka själv och då smörja den förbaskade listen. Lika bra att pensla på lite rostomvandlare innan jag målar över eländet.
Användarvisningsbild
av Orfeous
det var en bild på lackskav i en tråd som jag skapat.. "nybilsköp volvo s40n"
av GrandDanoise
Orfeous skrev:det var en bild på lackskav i en tråd som jag skapat.. "nybilsköp volvo s40n"
Ja, just det....
Glömmer lätt bort var jag postar mina inlägg/bilder...
Alzeimers RULES! :lol:

/D
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]