NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rohog
Undrar om någon råkat ut för att motorn helt plötsligt söver sig under körning. Gaspådrag funkar inte, och om jag stannar bilen , stänger av och startar är allt som vanligt igen. tills det händer nästa gång... Partikelfilter är rengjort, turbotrycksgivare bytt, inga felkoder visas på verkstad.
Bilen har gått 20 000 mil och är en 05:a.
Känns det igen av någon? Vore intressant att höra era åsikter!
av Tim
Låter som att motorn skulle gå ner i limphome läge, men det borde generar en felkod och ett varningsmedelande. Men svarar den inte alls på gaspådrag, eller är det bara laddtrycket som inte kommer?
av rohog
Den svarar inte på gaspådrag..... kan på "lång" tid öka något i hastighet. Det är inte bara att den tappar i tryck alltså. Kommer inte över 90 på 6:ans växel, om jag växlar ner så kommer jag kanske upp till 80 osv... Jätteknepigt :?:
Pedalgivaren borde väl också ge felkod?
Användarvisningsbild
av Vojje
rohog skrev: Pedalgivaren borde väl också ge felkod?
Bara om bilen uppfattar den som felaktig. Men det är bara en vild gissning från min sida.
Billigare och enklare än att riva runt i motorn på måfå :shock:
av kvillebäck
Har haft det problemet på en bil av annat fabrikat. det visade sig att det var en bit av innandömet i katalysatorn som var löst. Ibland satte det sig framför utblåset ut katten och "kvävde" nästan motorn. När man slog av tändningen så lossnade biten och det var problemfritt ett tag tills det hela upprepade sig.
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]