NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparow
Hej jag var tvunge att ta bilen till billäkaren :) och frågade varför lyser min motor lampa ?. Då kom fram två felkoder...

DTC Beskrivning

500A - AC-tryck, givare felaktig funtion
- Permanent

2600 - Bränsletryckgivare
- intermittent

Jag har försökt kolla runt va kan det vara och vad det kostar våda givaren men har ingen aning var kan man köpa givarna, inget i skruvat och biltema, mekonomen vill inte ringa än tills jag har fått några andra typs mekonomen brukar va lite dyrt har jag hör. Kan nån vara snäll och försöka hjälpa mig med lite info om den här givarna, är det några allvarliga fel ??, Jah är ganska ny i det här forum typ första dagen idag och hittills har jag fått väldigt bra info om andra saker det märks att det finns väldigt bra kunniga bil fans här :)

tack för hjälpen Mvh/ luciano
av getsome
500A - AC , troligen kass kondensor (gasen läckr ur) eller givaren i sig som är kass , sitter på kondensorn eller nånstans på rören till AC:n denna bör nån som kan tömma systemet titta på.
2600 - bränsltryckgivaren , är en väldigt dyr rackare (nästan 3000 kr på volvo) . Sitter i änden på bränslefördelningsröret framför motorn, Kan hjälpa att skruva ut den och tvätta ur det lilla hålet med elektronikrengöring på sprayburk
Jag antar nu att du har en 2.4 l bensinmotor eftersom du glömde skriva vilken motor du har i bilen , på andra motorer kan den sitta nån annan stans.
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]