- ons 31 okt 2012, 18:22
#695709
Hej!
Hittade ingen forumsdel för S40D så jag provar här.
Min syster har en S40 e-drive 1.6l disel.
Hon hade den på 4000mil service, verkstad glömde sätta i en o-ring på trågpluggen.
Hon han åka ca 500km efter servicen och oljelampan började då blinka.
Därefter kontakta hon direkt verkstad, de ombad henne att fylla på olja och köra till närmaste serviceverkstad, vilket hon gjorde.
Väl där konstaterade serviceteknikern att o-ring saknades, hela oljetråget var tömt och det gick i 3.5l olja i motorn när de fyllde på olja.
Denna tekniker var ej i samma stad där de normalt tar hand om hennes bil, alltså inte där de utförde 4000mil servicen.
Hon skall nu kontakta serviceverkstaden där de utförde jobbet och vill ha lite på fötterna.
Ni som har insikt i detta, vad bör hon tänka på? Vad kan ha hänt med motorn på den tiden?
Främst så att hon får den kompensation hon har rätt till och inte blir överkörd.
Tack för att ni tar er tid,
Mvh
Andreas
Hittade ingen forumsdel för S40D så jag provar här.
Min syster har en S40 e-drive 1.6l disel.
Hon hade den på 4000mil service, verkstad glömde sätta i en o-ring på trågpluggen.
Hon han åka ca 500km efter servicen och oljelampan började då blinka.
Därefter kontakta hon direkt verkstad, de ombad henne att fylla på olja och köra till närmaste serviceverkstad, vilket hon gjorde.
Väl där konstaterade serviceteknikern att o-ring saknades, hela oljetråget var tömt och det gick i 3.5l olja i motorn när de fyllde på olja.
Denna tekniker var ej i samma stad där de normalt tar hand om hennes bil, alltså inte där de utförde 4000mil servicen.
Hon skall nu kontakta serviceverkstaden där de utförde jobbet och vill ha lite på fötterna.
Ni som har insikt i detta, vad bör hon tänka på? Vad kan ha hänt med motorn på den tiden?
Främst så att hon får den kompensation hon har rätt till och inte blir överkörd.
Tack för att ni tar er tid,
Mvh
Andreas