NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bridgemeal
Nu är det snart dags att slänga på vintersulorna igen och då det sitter trista plåtfälgar på dessa så vill jag ha råd om hjulsidornas vara eller icke vara.

Hade helst sett fälgar på så har ni några vettiga förslag på prisvärda vinterfälgar så kom med dom också!

Det ska också sägas att förra året stals mina dåvarande hjulsidor av någon mindre nogräknad medborgare. Hur man nu kan ödsla tid på att stjäla fyra plastbitar...
av hanss
Hjulsidor har alltid varit det första jag kastat iväg när jag köpt en bil som haft plåtfälgar.. Tycker det är förbannat fult.. Jobbiga att göra rent är de också... Finns säkert någon fördel med dem jag vet dock inte vad..
Användarvisningsbild
av Vojje
hanss skrev:Jobbiga att göra rent är de också
Tror aldrig jag tvättat mina under 16 år. Sitter på hela året. Men man måste satsa på högsta kvalitet.
av Krakus
CrossFireX skrev:Vissa är snygga, vissa är riktigt fula. Köp inte billiga "universal" då dessa ligger överallt på våren.. (De flyger av)
Fel fel fel.

Det bara dessa man ska köpa! Behöver aldrig tvättas!
Bara köpa nya!
:D
av CrossFireX
Krakus skrev:
CrossFireX skrev:Vissa är snygga, vissa är riktigt fula. Köp inte billiga "universal" då dessa ligger överallt på våren.. (De flyger av)
Fel fel fel.

Det bara dessa man ska köpa! Behöver aldrig tvättas!
Bara köpa nya!
:D
Hahaha :lol:
Användarvisningsbild
av Elvis
Bridgemeal skrev:Nu är det snart dags att slänga på vintersulorna igen och då det sitter trista plåtfälgar på dessa så vill jag ha råd om hjulsidornas vara eller icke vara.
Jag kör inte med hjulsidor, jag tycker bara att dessa gör så att det fastnar snö och smuts bakom, vilket torde göra att fälgarna blir risiga fortfarare.

Visst, har man ett par risiga fälgar kan det väl höja det estetiska, annars tycker jag att man kan låta bli.
Användarvisningsbild
av SvenB
I dag tycker inte jag att det "lönar sig"att köpa plåtfälg och hjulsidor eftersom aluminiumfälgar sjunkigt i pris så mycket. Med sådana kan man få bort smutsen på insidan av fälgen när man tvättar bilen.
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]