- ons 24 okt 2012, 17:22
Hej, Vet att de finns en del trådar gällande värmare men de känns röriga så jag startar en ny och hoppas på svar.
Problemet är att den nästan alltid ej startar på tiduret, direktstart så kan de krävas 2-3ggr.
Det konstiga är vid direktstart blinkar den På sen efter 10sek Av, hör ingen bränslepump, inget ljud ifrån brännarn.. bara tyst! å sen av..Detta har ej gett någon felkod när jag läst av dom..
När den är igång går den en aningen ojämnt men tuffar på i 30-40min tills bilen nått temperaturen enl spec.
De känns som flamman går ojämnt och fläkten går upp och ner ibland.
Läste av ev felkoder idag, men det vara bara låg batterispänning (pga att jag kört korta sträckor, men de har jag koll på laddat batteriet sen), och för många start försök. så inget direkt att gå på!!
Bilen är en v50 07a, brännarn är en
Åtgärder:
Monterat isär och rengjort brännarn. B5ws ebersprächer
Ohmat stiftet= ok
Ohmat flamvakt= ok
Kört fläkten manuellt= ok
Köpt nytt "galler" runt stiftet, nya packningar mm
Rengjort brännkammaren så gott de går.
Så vad har jag missat? :)
Ska jag köpa nytt batteri? Den har varit med ett tag, typ sen bilen köptes. värt 1500?
Tacksam för all hjälp :)
Problemet är att den nästan alltid ej startar på tiduret, direktstart så kan de krävas 2-3ggr.
Det konstiga är vid direktstart blinkar den På sen efter 10sek Av, hör ingen bränslepump, inget ljud ifrån brännarn.. bara tyst! å sen av..Detta har ej gett någon felkod när jag läst av dom..
När den är igång går den en aningen ojämnt men tuffar på i 30-40min tills bilen nått temperaturen enl spec.
De känns som flamman går ojämnt och fläkten går upp och ner ibland.
Läste av ev felkoder idag, men det vara bara låg batterispänning (pga att jag kört korta sträckor, men de har jag koll på laddat batteriet sen), och för många start försök. så inget direkt att gå på!!
Bilen är en v50 07a, brännarn är en
Åtgärder:
Monterat isär och rengjort brännarn. B5ws ebersprächer
Ohmat stiftet= ok
Ohmat flamvakt= ok
Kört fläkten manuellt= ok
Köpt nytt "galler" runt stiftet, nya packningar mm
Rengjort brännkammaren så gott de går.
Så vad har jag missat? :)
Ska jag köpa nytt batteri? Den har varit med ett tag, typ sen bilen köptes. värt 1500?
Tacksam för all hjälp :)