- mån 22 okt 2012, 17:12
#692843
Håller på och sneglar lite på om det är dags att byta bil, igen då jag inte verkar komma till skott så att säga. :D
Skulle gärna vilja ha en fyrhjulsdriven men av någon outgrundlig anledning släpptes aldrig V50 med diesel och AWD så nu står man lite mellan två hötappar.
Det som finns att välja på är då antingen D3 och isf en Classic Momentum alternativt en D4 med minst momentum eller en T5 AWD, MY08 men helst 09 eller 10.
D3/D4 då med automat av icke helt frivilligt val samt samma sak med T5 då den inte ens fanns med manuell på slutet.
Pendlar 15 mil 5 dagar i veckan vilket talar för nån av dieslarna men har även en rackarns jobbig backe som det är si och så med att ta sig uppför vintertid då jag har en 4P-vagn med alukåpa samt skoter och kälke som ska med upp vilket då talar för AWD.
Hur är förbrukningen på dessa bilar, går det att köra en T5 AWD ganska snålt på långkörning trots AWD och T5?
Specarna snackar ju om 0,98 blandad för T5 AWD vilket jag tycker låter mycket.
Intryck och erfarenheter av alla 3 mottages med glädje. :)
Skulle gärna vilja ha en fyrhjulsdriven men av någon outgrundlig anledning släpptes aldrig V50 med diesel och AWD så nu står man lite mellan två hötappar.
Det som finns att välja på är då antingen D3 och isf en Classic Momentum alternativt en D4 med minst momentum eller en T5 AWD, MY08 men helst 09 eller 10.
D3/D4 då med automat av icke helt frivilligt val samt samma sak med T5 då den inte ens fanns med manuell på slutet.
Pendlar 15 mil 5 dagar i veckan vilket talar för nån av dieslarna men har även en rackarns jobbig backe som det är si och så med att ta sig uppför vintertid då jag har en 4P-vagn med alukåpa samt skoter och kälke som ska med upp vilket då talar för AWD.
Hur är förbrukningen på dessa bilar, går det att köra en T5 AWD ganska snålt på långkörning trots AWD och T5?
Specarna snackar ju om 0,98 blandad för T5 AWD vilket jag tycker låter mycket.
Intryck och erfarenheter av alla 3 mottages med glädje. :)