NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hassaninho
Det går inte längre öppna min baklucka.
Har testat byta lås samt hela baklucka knappsats.
Inget funkar.
Jag misstänker relä eller säkring... men vart ligger den??

S40 2,0 -08

Mvh Hassan
av ptrj
öppna motorhuven. rör inte bilen på ett par minuter utan nyckel i tändningen.
Koppla loss batteriet.. vänta någon minut. koppla in batteriet igen. Stäng motorhuven och lås bilen. lås upp bilen och öppna bagaget..
Brukar tyvärr vara så enkelt..

Lycka till!
av Tim
Du har alltså bytt knappen till en ny? För det är det absolut vanligaste! Tätt efter det så kommer kabelbrott i gångjärnet till bakluckan!
av Tim
ptrj skrev:öppna motorhuven. rör inte bilen på ett par minuter utan nyckel i tändningen.
Koppla loss batteriet.. vänta någon minut. koppla in batteriet igen. Stäng motorhuven och lås bilen. lås upp bilen och öppna bagaget..
Brukar tyvärr vara så enkelt..

Lycka till!
Hur kan du inbilla dig att det skulle funka?
av ptrj
fick tipset från swedespeed när jag själv hade problem. har fungerat 2 ggr dessutom. :)
Har i och för sig även bytt microbrytaren efter att jag gick loss lite för hårt med högtryckstvätten i våras. brytaren frös men ligger nu som reservdel i mitt förråd.

Edit: I fall det skulle vara kabelbrott så skulle inte nummerplåtsbelysningen fungera heller. Delad matning.
av Tim
ptrj skrev:fick tipset från swedespeed när jag själv hade problem. har fungerat 2 ggr dessutom. :)
Har i och för sig även bytt microbrytaren efter att jag gick loss lite för hårt med högtryckstvätten i våras. brytaren frös men ligger nu som reservdel i mitt förråd.

Edit: I fall det skulle vara kabelbrott så skulle inte nummerplåtsbelysningen fungera heller. Delad matning.
Okej låter väldigt skumt! Sitter inte på något elschema, men delad matning, vad menar du då? Det går separat kablar till microbrytaren, ingen delad matning med dom V50 bilarna jag har hållt på med ialla fall.
Användarvisningsbild
av hollan
nä och inte på s40 heller kabeln går från microbrytaren till cem och tillbaka till låset
så visst har du nog rätt tim vanligaste är microbrytarn är den hel dra loss kabel höljet vid gångjärnet och dra lite i kablarna för att kontrollera om dom är hela är dom det så är det till och plocka fram multimetern och elschemat och börja mäta djupare
Användarvisningsbild
av SvenB
mrzizo, Hur vet du det, har du fixat felet åt Hassaninho
av Hassaninho
KKR skrev:mrzizo, Hur vet du det, har du fixat felet åt Hassaninho
Mrzizo är min bror och felet låg i hans bil.
Ja ville hjälpa till lite. Men felet var precis som han sa. Tack alla!

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]