NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baloo72
Hej.
Jag behöver hjälp.
Jag hade min bil på service och sedan försvann värmen på höger sida, och en del av luft mängden.
Vad kan det var som har gått sönder.? :???:
Det är en V50 06a
av fjelle11
Jag har haft ett liknande problem med min v50
Jag fick bara varmluft oavsett vad man ställde för temp.
Då var de att dom hade gjort en mjukvaruppdatering i samband med servicen och då tappade acn kalibreringen
vara bara att kalibrera om acn sen var allt som vanligt.
Kan kanske vara nåt liknande för dig?
av MatsO
Var det på Bilia du servade så ska du ha igen de där pengarna på fläcken :)
Det är verkstan som har skapat problemet och då ska de också stå för det
av Baloo72
Ja det kan man tycka.
Ja det var på bilia och de undrade om den andra verkstaden hade försökt programmera om den, men de har inte gjort något.
men märkligt e det.
MatsO skrev:Var det på Bilia du servade så ska du ha igen de där pengarna på fläcken :)
Det är verkstan som har skapat problemet och då ska de också stå för det
av Tim
Det händer vid väldigt få fall att klimatenheten tappar kalibreringen vid uppgradering utav cem och ccm. Det låter ju däremot helt otroligt att dom har tagit betalt för det! Var det på samma verkstad som servicen var gjord på och förklarade du att det hade hänt efter servicen? Och 720kr för 5minuters jobb!?
av Baloo72
Nej det är inte samma verkstad, och jag har kontaktat den verkstad som gjorde service och de säger att de har inte gjort något med programmeringen eller liknande, för de har inga grejer till det. För jag ville de skulle stå för det, men har de inte gjort något så är det svårt.
Man får ju tro de talar sanning.
Han hade den nog uppkopplad en halvtimma iallafall, och kollade, men hur mycket som görs har jag ingen aning om.
det fungerar nu men det är inte detsamma som innan.
Möjligt det har varit något innan, så framtiden får se hur det fungerar.
av Tim
Du skulle ju ha åkt tillbaka till samma verkstad. Det beror på mjukvaru uppdatering om det kom direkt efter service! Har vart med om att detta har hänt ett antal gånger!
av Baloo72
Tim, jag åkte tillbaka men de har inte gjort något och de kunde inte göra någon uppdatering för de inte har den möjligheten. Antingen är det så eller så juger de.

service är gjord på Meca
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]