NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvias
Hej !!

Min v50 MY10 1.8F var in på service vid 8400 och nu har den gått 9400 och service lampan lyste nu :???: . ska den in varje 1000 eller ?
Användarvisningsbild
av grillchips
Japp, var 1000e mil på flexifuel. Alternativt en gång om året lite drygt, beroende på vad som infaller först har jag för mig.
Användarvisningsbild
av Vojje
Knight8806 skrev:Kul att upptäcka det efter bilköpet. Den kommer stå hos verkstaden lite oftare, ja!
Bara att ta på blåstället. Fast själva arbetet för ett oljebyte kostar bara typ 400:- på Volvo.
Lite bökigt bara att lämna och hämta, kanske. Så häller de inte i billig Biltemaolja heller för 60:-/litern (de tar iaf mer betalt)
Användarvisningsbild
av Knight8806
Bara att ta på blåstället. Fast själva arbetet för ett oljebyte kostar bara typ 400:- på Volvo.
Lite bökigt bara att lämna och hämta, kanske. Så häller de inte i billig Biltemaolja heller för 60:-/litern (de tar iaf mer betalt)
Det också, fast med tanke på allt slarv som sker idag så kan det uppstå en hel del andra problem som i sin tur resulterar i en massa "lämnande" och "hämtande". Jag tänker på det oerhört enkla arbetet med att sätta fast oljepluggen ordentligt, vilket tyvärr inte utförs med lika stor försiktighet.

Vad är "blåstället"? :???:
av Volvias
Sjukt, jag bor på landet och kör ganska mycket . Bilen var på service för cirka 3 månader sen och fick betala 1500 kr. Ska sälja bil j*vel så fort jag blir fast anställd på jobbet, det blir V60. :(
Användarvisningsbild
av Vojje
Knight8806 skrev: Vad är "blåstället"? :???:
blåställ, blåkläder= överdragskläder i kraftigt blått tyg, vilka skyddar hela kroppen vid kroppsarbete

Det är till att vara tjänsteman, förstår jag. I så fall menar jag att man får knyta upp slipsen alternativt kasta den över axeln så att den inte dippar ner i oljehålet :lol:
Användarvisningsbild
av Knight8806
Haha, ok! Jo blåkläder känner jag till. Jag tar nog hellre slipsen, får väl bli svart slips till jobbet om oljan för göra sitt. :D
av Kimmen90
Lånar tråden lite
Jag kör en V50 1.8f -07. Den är nu inne på 14 900 mil och jag undrar när service lampan börjar lysa eller tänds den bara vid 2 000 mils intervallerna ?
Användarvisningsbild
av Bridgemeal
Kimmen90 skrev:Lånar tråden lite
Jag kör en V50 1.8f -07. Den är nu inne på 14 900 mil och jag undrar när service lampan börjar lysa eller tänds den bara vid 2 000 mils intervallerna ?
Eftersom du har en Flexifuel så ska den också servas vid var 1000:e mil eller en gång om året, vilket som än kommer först. :)
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]