NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad TRÖTT jag blir ringde förra veckan till xxxxxbil o sa.

Tjena hur går det med min beställning.

Säljaren svara vänta lite ska kolla,, går en stund o får sen till svar att bilen kommer att vara i sverige den 28 juni i nybilshamnen..
leveransklar från säljaren mitten på 1veckan i juli..

skitbra säger jag då kan jag boka med min semester beställa båt biljetter o boka lägenhet vid medelhavet..
sagt o gjort bokat allting med handpenning på lägenheten tjejen tagit ledigt o bokat upp med ytterliggare ett par som skulle följa med oss..

kollar idag på deras hemsida under leverans o ser till min förskräckelse att leveransdatumet ändrats till 27juli.

skickar iväg ett mail till försäljaren o frågar vad det e som pågår och vad det e som gäller med min beställning upplyser honom även om att jag fått leveransinformation förra veckan om att bilen ska levereras 1v i juli.

får då svar av säljaren att bilen kommer att finnas i sverige den 12/ 7 o att det kan dröja ett par veckor innan bilen blir leveransklar eftersom det e semester tider..

kan även tillägga att bilen vart beställd i mitten av april.

skickar iväg ett mail till där jag förklarar situationen närmare för honom med handpenning o att inte bara jag som blir lidande utan tre andra med som skulle ta del av denna resa,,
men än så länge har jag inte fått nå svar på detta mail. :twisted: :twisted:

Så den stora frågan vad fan kan man göra åt saken får dom verkligen bete sig på detta vis???

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av metal
Tråkigt att höra att det verkar dra ut på tiden. :(

Jag har själv beställt en S40 -07 som jag fått ett preliminärt datum på. Den 12 juli skulle den prel vara klar i fabrik. Men själv så har jag ställt in mig på att den inte kommer att finnas att hämta ut från handlaren förräns mitten på augusti. :-( :-/

Får jag fråga vilken modell det är du har beställt?

kollar idag på deras hemsida under leverans o ser till min förskräckelse att leveransdatumet ändrats till 27juli.

Får jag fråga hur du kan kolla leveranstid på deras hemsida? Vilken återförsäljare har du?
av mojja
tjena jag har beställt en 2.0d sportedition kinetic med exenon o dimmljus eftersom detta inte ingår i kinetic.

bilen e beställd hos helmia bil.. en värmländsk volvo handlare....

vad har du beställ för moddel??

när beställde du den..

P.s min e också my07 kanske därför det dragit ut på tiden.

min bil hade tydligen fått ett chassi nr vad nu det ska betyda??

M.V.H mojja
Användarvisningsbild
av metal
Jadu, jag beställde den "första gången" typ den 3 maj har jag för mig. Sen dröjde det två veckor tills jag fick reda på att beställningen inte blivit godkänd pga av att de 18" fälgar jag valt inte gick att kombinera med sänkt sportchassi (!). Det finns ingenstans där det står att de två valen inte går att kombinera* (kolla i den senaste produktkatalogen för S40N, årsmodell -07, så finns det t.o.m. en bild på en S40 med just sänkt sportchassi och 18" fälgar. Snacka om vilseledning.), detta fick säljaren dock reda på efter många om och men, två veckor senare! :-( Så med andra ord blev bilen egentligen beställd i mitten av maj.

Jag beställde en S40 T5 Momentum med body kit, plus lite övrig utrustning.

Jag är dock inställd på att den kommer först nån gång i augusti tyvärr. :(

*Bygger man ihop en S40 på Volvos hemsida så säger den dock ifrån att man inte kan kombinera 18" fälgar med sportchassi. Det är det Enda stället jag läst detta.
mojja skrev:Vad TRÖTT jag blir ringde förra veckan till xxxxxbil o sa.

Tjena hur går det med min beställning.

Säljaren svara vänta lite ska kolla,, går en stund o får sen till svar att bilen kommer att vara i sverige den 28 juni i nybilshamnen..
leveransklar från säljaren mitten på 1veckan i juli..

skitbra säger jag då kan jag boka med min semester beställa båt biljetter o boka lägenhet vid medelhavet..
sagt o gjort bokat allting med handpenning på lägenheten tjejen tagit ledigt o bokat upp med ytterliggare ett par som skulle följa med oss..

skickar iväg ett mail till försäljaren o frågar vad det e som pågår och vad det e som gäller med min beställning upplyser honom även om att jag fått leveransinformation förra veckan om att bilen ska levereras 1v i juli.

får då svar av säljaren att bilen kommer att finnas i sverige den 12/ 7 o att det kan dröja ett par veckor innan bilen blir leveransklar eftersom det e semester tider..

kan även tillägga att bilen vart beställd i mitten av april.

skickar iväg ett mail till där jag förklarar situationen närmare för honom med handpenning o att inte bara jag som blir lidande utan tre andra med som skulle ta del av denna resa,,
men än så länge har jag inte fått nå svar på detta mail. :twisted: :twisted:

Så den stora frågan vad fan kan man göra åt saken får dom verkligen bete sig på detta vis???

m.v.h mojja
fråga de om de kan ge dig en hyrnings bil som du kan ha användning för under semestern....som ett plåster på såret..
av mojja
kan ju alltid höra med dom om dom går med på det.. men skulle knappast tro det då volvo e bland dom snålaste firmorna..

har ställt krav på dom om att dom ska ersätta mig för handpenningen jag lagt på lägenheten o eventuellt lite avdrag på bilen..

går inte detta igenom kommer jag antagligen bryta mitt kontrakt på bilen tänker inte ackseptera att bli behandlad på det viset när en bästeller en vara för närmare 300k..

kan inte överhuvudtaget förstå att det ska ta tre måndader + mer att få ihopp en bil djävel ingen ferrari jag beställt direkt,,

till o med henry ford spottade ut 1 bil var 24sek o detta på 40-50 talet,,

fy fan vad utför det börjar gå för volvo antagligen sista ggn jag beställer en ny bil av dom iallafall.

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av G-kraft
mojja skrev:kan ju alltid höra med dom om dom går med på det.. men skulle knappast tro det då volvo e bland dom snålaste firmorna..

har ställt krav på dom om att dom ska ersätta mig för handpenningen jag lagt på lägenheten o eventuellt lite avdrag på bilen..

går inte detta igenom kommer jag antagligen bryta mitt kontrakt på bilen tänker inte ackseptera att bli behandlad på det viset när en bästeller en vara för närmare 300k..

kan inte överhuvudtaget förstå att det ska ta tre måndader + mer att få ihopp en bil djävel ingen ferrari jag beställt direkt,,

till o med henry ford spottade ut 1 bil var 24sek o detta på 40-50 talet,,

fy fan vad utför det börjar gå för volvo antagligen sista ggn jag beställer en ny bil av dom iallafall.

m.v.h mojja
De kan säkert inte leverera så som de säger till kunderna...du är inte den första som fått vänta extra...känner många som är besvikna ....de håller inte tiderna...undrar om det kan bero på för lite monterings firmor..lite arbetskraft....tycker inte att de ska ta emot beställningar som de inte kan leverera på angivet datum...för dåligt....
Användarvisningsbild
av Jensen
Mojja:
Du är ju knappast den enda som har beställt ny bil i år.
Kan du även utveckla vad du menar med att det går utför för Volvo???
av mojja
b :evil:
Senast redigerad av 1 mojja, redigerad totalt 0 gånger.
av mojja
det jag menar med att det går utför med volvo är...

1. väldigt dåligt bemötande när man kommer in i bilhallen.. tar en halv timme innan man får någon hjälp...

ringer till min handlare i början på förra veckan o frågar hur det går med min beställning...

försäljaren talar då om att bilen finns i sverige o ska levereras 1v i juli..

skit bra säger jag då kan jag planera min semester efter det..

visst svarar han,,,

sagt o gjort semester planerad o delbetald.

går några dagar o jag kollar på deras leverans länk dom har o ser att bilen är uppskjuten till 27 juli, shit tänker jag det kan väl inte stämma tänker jag då borde ju säljaren ha hört av sig..

men icke.. skickar iväg ett mail o får detta till svar.

Hej igen.

Nu har jag fått lite info ang lev av din nya bil, enligt den så ska din bil vara
klar för lev från fabrik 12/7. Men jag gör en koll nästa vecka igen. Ha en
trevlig midsommar så hörs vi av till veckan igen.

Mvh Jens

jaha skriver jag o min semester resa jag har planerat tillsammans med tre andra personer blir lidande.. ska man inte kunna lita på vad ni lovar??

skrev även att jag är väldigt besviken pga av detta.

inget svar på detta mail. lite respektlöst tycker jag iallafall...

får jag inget svar på måndag där dom tar tag i detta o erbjuder mig någon slags kompensation så kommer jag avboka min beställning o välja ett annat märke,

orkar inte med att känna mig behandlad som skit när jag som kund sitter med ett ordervärde på runt 300-350 kkr på dom tre år jag tänkt äga bilen.

jag kan då säga själv som driver företag att jag inte hade behandlat en kontant betalande kund på detta vis o inte en avbetalnings kund heller för den delen..

hade jag gjort det så skulle jag antagligen inte haft en kund kvar.

tror dom har missuppfattat relationen kund o säljare.. i min värld gör man allt för kunden men i deras värld verkar det som att man ska fjäska för dom för att dom ska orka sälja en bil till en.,,,

eller jo säljer den gör dom någ gärna men levera den e det väl lite si o så med...

allt detta kanske inte e så farligt igentliggen men känner mig djävligt dumm själv när jag ska berätta för min sambo som tagit ledigt o även det andra paret som skulle med att resan inte blir av nu pga av att jag inte får min bil som jag blevit lovad...

m.v.h mojja

Ett kladdigt rostskydd (fett/olja) har chansen att[…]

Belysning xc60 2021

Har också bytt min i baksätet. Väl[…]

Förra ägaren ska ha bytt rem och pump 20[…]

Den resan var rimligt kall de första 15 mil[…]