NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av amatörskruvare
Nån som vet om det är svårt att montera av dekoren rund radion samt dekoren på dörrarnas handtag?
Köpte en S40 med Kinetic utrustning och den är plastig och tråkig så jag tänkte lackera den eller kläd den med 3M´s kolfiberfilm.
Att få tag i en begagnad fin aluminium verkar svårt men, en ny sats är kanske inte så dyr eller?
Hälsningar en glad amatörskruvare
av Krumiluren
Ok jag skulle säga klä den istället för att lacka den, pga lacken är mer lätt att skada , repa mm...
av amatörskruvare
Krumiluren skrev:Ok jag skulle säga klä den istället för att lacka den, pga lacken är mer lätt att skada , repa mm...
Hej Krumiluren!
Det finns ju reptålig klarlack.
Jag jobbar i branschen och kan ganska enkelt lackera.
Har ingen erfarenhet av att klä paneler.
Är det inte svårt när panelen svänger åt olika håll och att få det bra i hål?
Det ser enkelt ut när man ser 3M på youtube och att värma är kanske lätt.
Har du erfarenhet?
av Krumiluren
amatörskruvare skrev:
Krumiluren skrev:Ok jag skulle säga klä den istället för att lacka den, pga lacken är mer lätt att skada , repa mm...
Hej Krumiluren!
Det finns ju reptålig klarlack.
Jag jobbar i branschen och kan ganska enkelt lackera.
Har ingen erfarenhet av att klä paneler.
Är det inte svårt när panelen svänger åt olika håll och att få det bra i hål?
Det ser enkelt ut när man ser 3M på youtube och att värma är kanske lätt.
Har du erfarenhet?

Japp är man bara noga så är det enkelt och desutom mer struktålig än lack även fast du har klarlack som är helt ok så är detta bättre och desutom enklare att lära sig om man varken syslat med lacka eller klä...
Jag har desutom några kompisar bla en som ingen tumme har typ när det gäller tekniska saker meka mm men han kunde lära sig klä och det säger en del om hur enkelt det är bara man är noga och försiktig av sig.
av amatörskruvare
:D Fräckt. Jag kan lackera med sån där kamelliontfärg som skiftar i flera kulörer beroende på vinkeln och tror att det kan bli bra, iaf klart eget. Jag kommer att göra provbitar på både färg/klarlack samt klä en del med dekorplast.
Så får vi se vad det blir till slut.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]