NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Doraso skrev:Jag har en 1.8 Flexifuel.

Skapade tråden mest för att få en uppfattning över hur det ser ut med värmen för andra, för att kunna avgöra om det är något fel med min bil eller om det är normalt.
Kanske lite knepigt att felsöka värme mitt i sommaren, men du märker ju hur fort motorn blir varm via temp-mätaren. Det skall börja komma värme så fort visaren rör sig.
Ok ska kolla.

En annan sak jag tänkt på är att det inte blåser någon varmluft från ventilationen i mittkonsolen. När man ställer ner temperaturen så känner man ju tydligt hur det blåser kallluft från ventilationen. Så är det inte när man höjer värmen. Men det kanske är så det ska vara? För varmluft i ansiktet är ju inte så trevligt.
Senast redigerad av 1 Doraso, redigerad totalt 0 gånger.
Doraso skrev:Hej!

Tänkte bara kolla ungefär hur lång tid det tar för er att få värme i era bilar?

Tycker det går så segt i min MY08 S40. Hade en Mazda 323 innan och den var fasiken inte mycket sämre på att få upp värmen och den hade bara vanlig fläkt :)

Mvh D
varför skulle värmen komma snabbare i en s40 än en mazda? kylvätske temperaturen blir inte snabbare varm bara för bilen är modern
och vad menar du med vanlig fläkt? mej veterligen har mazda 323 en termostat styrd elkylfläkt precis som s40
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]