NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oneway
Hej alla glada!

Ber om ursäkt om denna fråga redan besvarats, har sökt på forumet samt google men inte funnit någon information.

Jag har precis köpt mig en 2009 V50 1.8F R-Design och är nu på jakt efter lite (i mitt tycke) roliga saker.
Först på listan står sportfilter samt sportavgassystem. Filter har jag hittat (K&N p/n 57-0595, ska dock byta elementet till ett AEM Drytech) men jag har väldiga problem att hitta ett avgassystem med lite sportigare ljud.

Är det någon som vet var man kan få tag på ett sportavgassystem till min "nya" pärla?
Det enda system jag hittat är detta men av någon anledning känns det inte rätt.

Mvh
Richard
Användarvisningsbild
av ThomasT
Oneway skrev:Hej alla glada!

Ber om ursäkt om denna fråga redan besvarats, har sökt på forumet samt google men inte funnit någon information.

Jag har precis köpt mig en 2009 V50 1.8F R-Design och är nu på jakt efter lite (i mitt tycke) roliga saker.
Först på listan står sportfilter samt sportavgassystem. Filter har jag hittat (K&N p/n 57-0595, ska dock byta elementet till ett AEM Drytech) men jag har väldiga problem att hitta ett avgassystem med lite sportigare ljud.

Är det någon som vet var man kan få tag på ett sportavgassystem till min "nya" pärla?
Det enda system jag hittat är detta men av någon anledning känns det inte rätt.

Mvh
Richard
Ferrita kan fixa en halvsats åt dig.

.
av Oneway
Har varit i kontakt med Ferrita. Svaret var att det inte finns något framtaget för 1.8F.
2.4 fanns med i listan men varken dom eller jag vet om det passar.

Några andra förslag?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Oneway skrev:Har varit i kontakt med Ferrita. Svaret var att det inte finns något framtaget för 1.8F.
2.4 fanns med i listan men varken dom eller jag vet om det passar.

Några andra förslag?
Det hindrar ju inte att de bygger ett åt dig...

När jag frågade på ett system till min C30 1.8f så var det inte problem att få ett system byggt.

Dock så valde jag ett annat företag som byggde en bakdel som ser nästan identisk ut med den bild du visade tidigare, dock med en riktig split och orginal R-design slutpipor.

.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]