NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu på sommaren kan det vara ganska skönt att lufta bilen innan man hoppar in i den och enligt instruktionsboken så ska man kunna fälla alla fönsterna samtidigt när man låser upp bilen om man håller in knappen ett par sekunder extra, men detta fungerar inte för mig.

Upp är däremot inga problem av någon anledning.

Någon som vet vad felet kan vara?

Kör en S40 N, 2005:a, 2,4.
På min V50 1.8F-08 är det tvärtom, ner går bra men upp vill inte rutorna alls..
Ja se på fan, där hittade jag det i menyn, och det var redan ibockat.
Testade att låsa för att hissa upp rutorna igen, det gick. Men det verkade vara lite trixigt, höll inne låsknappen i över 10sec, bilen låstes men rutorna åkte inte upp.
Testade att hålla inne låsknappen igen, och då gick det. Nu har man lärt sig något nytt!
Bridgemeal

Testa hissa upp din fönster med dörr knappen och släpp knappen när fönstret håller på att gå upp om den försätter automatisk gå upp så du har nåt fel att den inte funkar med din bilnyckel.
Jo det funkar, testade det senast igår. Känns som att det är nåt vajsing med fjärren eller iaf just den funktionen. Verkstaden får kolla nästa gång bilen är där, överlever utan den funktionen tills vidare.

Tack för alla svar!
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]