NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zeppe
Tja. Nu gick det att fylla på köldmedel men f.n x3 vad det luktar.
Det STINKER ättika i bilen när man startar den och fläkten drar igång. ( svider i ögonen )
Är det medlet som läcker och luktar, för det kyler som det skall.
Är det så kanske att dräneringen ut kan vara tät.
Tacksam om nån vet nåt, för det går ju inte att köra med öppna rutor när det regnar. ??:-/ ?:-/
Troligtvis skit i kupefiltret , kolfilter har en tendens att riktigt stinka kattpiss / ättika när dessa blir gamla , R134a (köldmediet) luktar INTE ättika utan lite sötaktigt / svårt att beskriva men har du tillgång till kylspray så lukta på det = oftast samma sak
Tja, nu luktar det inte så illa mer. HAr ingen aning om vad det va för något..
Får ändå kolla dräneringsslangen då det inte kommer något under bilen när den kyler.
Återkommer
Zeppe skrev:Tja, nu luktar det inte så illa mer. HAr ingen aning om vad det va för något..
Får ändå kolla dräneringsslangen då det inte kommer något under bilen när den kyler.
Återkommer
Undrar om de inte tätat något med silikon? Det brukar stinka ättika som f*n.
En del fuskare kör med ättika mot svamp! Sprayar i luftintaget med ac på! Efter ett tag försvinner det.
kamilenski skrev:En del fuskare kör med ättika mot svamp! Sprayar i luftintaget med ac på! Efter ett tag försvinner det.
Det är med högsta sannolikhet så. Ättikan i silikon används ju som anti-mögel!
ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]

Tack för info. Jag fegar nog ett tag till. Ho[…]

Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]