NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pson99
Hej!

Är det någon som har koll på vad man kan använda för kräm/infettning till T-tec klädseln? Får för mig att det kan vara en god idé att behandla den så den håller sig mjuk och smidig (och därmed kanske kanske man kan undvika sprickbildning).

Har precis hämtat ut min C30 2.0D -07 där jag fått en ny klädsel på förarstolens sittdyna då den gamla T-tec klädseln sprack i sömmarna.
Tanken är då att behandla de övriga ytorna. Jag har ett lädervårdskit ifrån IKEA här hemma, tror ni man kan använda sig av det? :)

Tack på förhand!

Mvh. Pierre
Användarvisningsbild
av Rydell
Jo men visst låter det smart att köra med lädervårdsprodukter på t-tecklädseln. Skämt å sidå kör inte med det du lär ju förstöra den totalt.
av Pson99
Rydell skrev:Jo men visst låter det smart att köra med lädervårdsprodukter på t-tecklädseln. Skämt å sidå kör inte med det du lär ju förstöra den totalt.
- Vad använder herrn själv då?
av Gourmand
T-tec är väl en textilklädsel. Förstår inte hur man skulle använda någon behandling i förebyggande syfte på en sådan klädsel. Varför inte helt enkelt använda en överdragsklädsel. Det gjorde ju pedantiskt lagda bilägare ofta förr.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Finns väl inget som gör den smidigare och mindre "sprickvänlig", men textilimpregnering borde funka. Så blir den iallafall lättare att rengöra och inte lika skitig.
Användarvisningsbild
av Rydell
Känner då det är ett syntetmatrerial så skulle jag inte vilja använda någon produkt för lädervård. Jag torkar bara av med en fuktig trasa om det behövs och så kan man ju pensla sömmarna med en pensel för att få bort damm.
Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]

Tack för info. Jag fegar nog ett tag till. Ho[…]